
© homiel dreamstime.com
Analizy |
Rynek smartwatchy skurczył się o jedną trzecią
A wszystkiemu winne Apple: w 2Q.2016 sprzedaż lidera rynku spadła aż o 55%!
W 2Q.2016, po raz pierwszy w historii, światowa sprzedaż smartwatch’y spadła i to od razu aż o 32%. Według raportu Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, opracowanego przez International Data Corporation (IDC), globalna sprzedaż wyniosła 3.5 mln sztuk, wobec 5.1 mln w analogicznym okresie roku 2015.
Na rynku dominującą rolę odgrywa pięć firm: Apple, Samsung, Lenovo, LG oraz Garmin. Łącznie, wymienione firmy mają aż 84% całości rynku. Liderem jest Apple, ze sprzedażą na poziomie 1.6 mln sztuk w 2Q.2016, ale to właśnie amerykański koncern jest głównym winowajcą słabych wyników całego rynku. Sprzedaż amerykańskiego koncernu jeszcze rok temu wyniosła 3.6 mln sztuk, a więc sprzedaż tego producenta spadła aż o 55%. W komentarzu do wyników 2Q, IDC wskazuje na fakt, iż to właśnie w 2Q.2015 miała miejsce premiera Apple Watch, która jak zwykle wzbudziła ogromne zainteresowanie klientów, a obecnie produkt ten oferowany jest we wciąż niezmienionej formie, a jedynie po niższej cenie.
Pozostali gracze osiągnęli następujące wyniki 2Q.2016:
- Samsung 0.6 mln sztuk (wzrost r/r 51%)
- Lenovo 0.3 mln sztuk (wzrost r/r 75%)
- LG Electronics 0.3 mln sztuk (wzrost r/r 26%)
- Garmin 0.1 mln sztuk (wzrost r/r 25%)
- Inni 0.6 mln sztuk (spadek r/r -1%)