reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Rynki | 30 czerwca 2016

Samsung pozostanie liderem ekranów AMOLED

Samsung Display dominuje na rynku wyświetlaczy AMOLED do smartfonów i w ciągu najbliższych kilku lat sytuacja się nie zmieni – ocenia Digitimes Research.

Według prognozy Digitimes Research, Samsung Display w 2019 roku sprzeda aż 560 mln sztuk paneli AMOLED do smartfonów, co oznacza wzrost o 114% w porównaniu z rokiem 2015. Jak nietrudno się domyślić, największym klientem Samsung Display jest Samsung Electronics, który według szacunków Digitimes Research w 2016 roku kupi 239 mln sztuk wyświetlaczy AMOLED do smartfonów, a w 2019 roku – 290 mln sztuk. Przewiduje się, że Apple zacznie używać ekranów AMOLED w iPhone’ach od 2017 roku, zamawiając do Samsung Display 40 mln sztuk w 2017 roku, 80 mln sztuk w 2018 roku i 120 mln sztuk w 2019 roku. Również część chińskich producentów smartfonów, takich jak Vivo, Oppo, GiONEE, Huawei Technologies oraz Lenovo, zadecydowała o montowaniu ekranów AMOLED. Łączne dostawcy Samsung Display do tych firm wyniosą 99 mln sztuk w 2016 roku i wzrosną do 150 mln sztuk w 2019 roku. Jednak konkurencja w postaci firm Japan Display, Sharp czy tajwańskich producentów również planuje wejście w biznes wyświetlaczy AMOLED, więc Samsung Display w latach 2019 i 2020 będzie musiał zmierzyć się z silniejszą kokurencją – komentuje Digitimes Research.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 21 2019 10:53 V14.7.14-2