© Samsung
Analizy |
Samsung pozostanie liderem ekranów AMOLED
Samsung Display dominuje na rynku wyświetlaczy AMOLED do smartfonów i w ciągu najbliższych kilku lat sytuacja się nie zmieni – ocenia Digitimes Research.
Według prognozy Digitimes Research, Samsung Display w 2019 roku sprzeda aż 560 mln sztuk paneli AMOLED do smartfonów, co oznacza wzrost o 114% w porównaniu z rokiem 2015.
Jak nietrudno się domyślić, największym klientem Samsung Display jest Samsung Electronics, który według szacunków Digitimes Research w 2016 roku kupi 239 mln sztuk wyświetlaczy AMOLED do smartfonów, a w 2019 roku – 290 mln sztuk.
Przewiduje się, że Apple zacznie używać ekranów AMOLED w iPhone’ach od 2017 roku, zamawiając do Samsung Display 40 mln sztuk w 2017 roku, 80 mln sztuk w 2018 roku i 120 mln sztuk w 2019 roku.
Również część chińskich producentów smartfonów, takich jak Vivo, Oppo, GiONEE, Huawei Technologies oraz Lenovo, zadecydowała o montowaniu ekranów AMOLED. Łączne dostawcy Samsung Display do tych firm wyniosą 99 mln sztuk w 2016 roku i wzrosną do 150 mln sztuk w 2019 roku.
Jednak konkurencja w postaci firm Japan Display, Sharp czy tajwańskich producentów również planuje wejście w biznes wyświetlaczy AMOLED, więc Samsung Display w latach 2019 i 2020 będzie musiał zmierzyć się z silniejszą kokurencją – komentuje Digitimes Research.