reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung
Analizy |

IDC o polskim rynku smartfonów: Huawei rośnie w siłę

W pierwszym kwartale 2016 roku w Polsce sprzedano 1,88 mln smartfonów, o 7% więcej niż w 1Q2015, gdy nabywców znalazło 1,75 mln sztuk tych urządzeń – raportuje IDC.

Ten jednocyfrowy wzrost wynika z rosnącego nasycenia polskiego rynku smartfonów – w 2015 roku w naszym kraju sprzedano 7,5 mln smartfonów, które stanowiły 73% wszystkich telefonów komórkowych sprzedanych w ubiegłym roku. To mniejszy odsetek niż w Zachodniej Europie, ale też różnica nie jest ogromna – zauważa analityki firmy IDC Poland, Marek Kujda – ponieważ w krajach Zachodniej Europy w 2015 roku smartfony stanowiły 88% sprzedawanych telefonów. W ciągu ostatniego roku spadły średnie ceny sprzedaży smartfonów. Podczas gdy w pierwszym kwartale 2015 roku klienci płacili średnio 225 EUR za urządzenie z systemem Android, to w pierwszym kwartale 2016 roku średnia cena wynosiła już 159 EUR. Polski rynek smartfonów jest zróżnicowany i coraz więcej nowych marek wchodzi na ten niezwykle konkurencyjny rynek. W naszym kraju świetnie radzą sobie chińskie marki, które mają już około jedną trzecią udziałów w tym rynku. - Spośród chińskich dostawców największy sukces w Polsce odniosła firma Huawei, podczas gdy pozostali gracze z Państwa Środka mają w sumie około 10% polskiego rynku – mówi Marek Kujda. Liderem na polskim rynku smartfonów jest Samsung z 29% udziałów w rynku. Drugie miejsce pod należy właśnie do Huawei (23%), a trzecie do Apple’a (11%). Źródło: IDC

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama