© Apple
Analizy |
Chińczycy chcą kupować smartwatche
Niemal 67% Chińczyków, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez ABI Research, planuje kupno inteligentnego zegarka w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Na tak duży spodziewany popyt wpływ ma wiele czynników, wśród których wymienić należy szeroki wybór smatwatchy od lokalnych producentów, przystępne ceny i bogaty zestaw dostępnych funkcji. Dodatkowo w grę wchodzi fakt, że markowe inteligentne zegarki, np. Apple’a, są postrzegane jako wyróżnik wysokiego statusu.
Jednak podstawowym wyróżnikiem wpływającym na decyzję o zakupie jest poręczność i czytelne wyświetlanie informacji o przychodzących połączeniach – zauważa Marina Lu, starsza analityk w ABI Research. Dlatego aby zdobyć klientów na tym konkurencyjnym i coraz bardziej zatłoczonym rynku, producenci powinni skupić się projektowaniu przyjaznych i wygodnych w użyciu interfejsów.
Reasumując: dla chińskich konsumentów liczy się przede wszystkim wygląd smartwatchy i pewnie dlatego obserwujemy przypadki współpracy firm technologicznych z przedstawicielami świata mody, czego przykładem są kryształki Swarovskiego w urządzeniach Huawei Watch. Niemniej analitycy ABI Research zauważają, że przyszłością dla inteligentnych zegarków może być sterowanie głosowe, które umożliwilyby szerszą funkcjonalność tego małego urządzenia, poprawiając przy tym wygląd. Użytkownicy smartwatchy z Chin są także zainteresowani dostępnością do płatności mobilnych przy użyciu inteligentnych zegarków.
Przejdźmy wreszcie do cen. Otóż 42% badanych wydałoby na smartwatch 150-310 USD. Ponad jedna trzecia (36%) uważa, że rozsądna cena za takie urządzenie to mniej niż 150 USD, a 22% badanych nie miałoby problemu z rozstaniem się z sumą przekraczającą 310 USD. Według ABI Research średnia cena sprzedaży smartwatchy w Chinach w 2016 roku wyniesie około 166 USD.
Źródło: ABI Research