reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Apple
Analizy |

Chińczycy chcą kupować smartwatche

Niemal 67% Chińczyków, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez ABI Research, planuje kupno inteligentnego zegarka w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Na tak duży spodziewany popyt wpływ ma wiele czynników, wśród których wymienić należy szeroki wybór smatwatchy od lokalnych producentów, przystępne ceny i bogaty zestaw dostępnych funkcji. Dodatkowo w grę wchodzi fakt, że markowe inteligentne zegarki, np. Apple’a, są postrzegane jako wyróżnik wysokiego statusu. Jednak podstawowym wyróżnikiem wpływającym na decyzję o zakupie jest poręczność i czytelne wyświetlanie informacji o przychodzących połączeniach – zauważa Marina Lu, starsza analityk w ABI Research. Dlatego aby zdobyć klientów na tym konkurencyjnym i coraz bardziej zatłoczonym rynku, producenci powinni skupić się projektowaniu przyjaznych i wygodnych w użyciu interfejsów. Reasumując: dla chińskich konsumentów liczy się przede wszystkim wygląd smartwatchy i pewnie dlatego obserwujemy przypadki współpracy firm technologicznych z przedstawicielami świata mody, czego przykładem są kryształki Swarovskiego w urządzeniach Huawei Watch. Niemniej analitycy ABI Research zauważają, że przyszłością dla inteligentnych zegarków może być sterowanie głosowe, które umożliwilyby szerszą funkcjonalność tego małego urządzenia, poprawiając przy tym wygląd. Użytkownicy smartwatchy z Chin są także zainteresowani dostępnością do płatności mobilnych przy użyciu inteligentnych zegarków. Przejdźmy wreszcie do cen. Otóż 42% badanych wydałoby na smartwatch 150-310 USD. Ponad jedna trzecia (36%) uważa, że rozsądna cena za takie urządzenie to mniej niż 150 USD, a 22% badanych nie miałoby problemu z rozstaniem się z sumą przekraczającą 310 USD. Według ABI Research średnia cena sprzedaży smartwatchy w Chinach w 2016 roku wyniesie około 166 USD. Źródło: ABI Research

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama