reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris Przemys艂 elektroniczny | 16 marca 2016

Powstanie otwarty system 艂adowania autobusów elektrycznych

Irizar, Solaris, VDL i Volvo, europejscy producenci autobus贸w postanowili wsp贸lnie zapewni膰 interoperacyjno艣膰 autobus贸w elektrycznych poprzez udost臋pnienie ujednoliconej infrastruktury 艂adowania.
Otwarty system opracuj膮 i dostarcz膮 ABB, Heliox i Siemens. Celem projektu jest zagwarantowanie otwartego interfejsu do 艂adowania autobus贸w elektrycznych, a poprzez to u艂atwienie wprowadzenia tej technologii do europejskich miast.

Dzia艂alno艣膰 zwi膮zana ze standaryzacj膮 system贸w rozpocz臋艂a si臋 ju偶 na poziomie organ贸w unijnych 鈥 Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego oraz Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki (CEN-CENELEC) 鈥 a tak偶e mi臋dzynarodowych organizacji normalizacyjnych (ISO/IEC). Standardy europejskie wejd膮 w 偶ycie w 2019 roku, za艣 mi臋dzynarodowe normy w roku 2020.

Wiele miast ju偶 dzi艣 decyduje si臋 na w艂膮czenie bateryjnych autobus贸w elektrycznych do sieci komunikacyjnej. Aby odpowiedzie膰 na potrzeby tych o艣rodk贸w, kilku europejskich producent贸w autobusowych 鈥 Irizar, Solaris, VDL oraz Volvo 鈥 oraz dostawc贸w system贸w 艂adowania 鈥 ABB, Heliox i Siemens 鈥 zainicjowa艂o przejrzyst膮 i dobrowoln膮 wsp贸艂prac臋. Proponowany przez nich uniwersalny system b臋dzie otwarty dla wszystkich uczestnik贸w rynku i b臋dzie wykorzystywany do 艂adowania autobus贸w elektrycznych 鈥 zar贸wno do tzw. szybkiego 艂adowania, czyli dora藕nego uzupe艂niania baterii na p臋tlach oraz na przystankach, a tak偶e uzupe艂niania baterii noc膮 w zajezdni. Grupa pragnie tym samym w艂膮czy膰 si臋 w dzia艂ania normalizacyjne w Europie, a tak偶e podzieli膰 do艣wiadczeniami z organizacjami CEN/CENELEC oraz ISO/IEC, aby wsp贸lnie wypracowa膰 europejski standard dla pojazd贸w elektrycznych.

Celem nawi膮zania wsp贸艂pracy jest tak偶e u艂atwienie procesu przechodzenia na autobusy bateryjne przez miasta oraz stworzenie niezawodnego systemu, kt贸ry by艂by uniwersalny dla r贸偶nych marek autobus贸w oraz system贸w 艂adowania. Inni producenci oraz dostawcy 艂adowarek maj膮 naturalnie mo偶liwo艣膰 przy艂膮czenia si臋 do tego wsp贸lnego projektu.

Uniwersalny system b臋dzie obejmowa膰 zar贸wno rozwi膮zania do szybkiego 艂adowania, takie jak automatyczne 艂adowanie pantografowe, komunikacj臋 bezprzewodow膮, p艂yty kontaktowe czy te偶 infrastruktur臋 艂膮cz膮c膮 pojazd z pantografem. Dla autobus贸w elektrycznych 艂adowanych noc膮 w zajezdni rodzaj wtyczki oraz system komunikacji mi臋dzy stacj膮 艂adowania a pojazdem, b臋dzie bazowa膰 na systemie szybkiego 艂adowania, kt贸ry zosta艂 opracowany dla samochod贸w (CCS).

殴r贸d艂o: 漏 Solaris
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 11 2019 20:28 V11.10.27-1