reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG
Przemysł elektroniczny |

LG: „OLED zmieni nasze życie”

W tym tygodniu w Berlinie odbyły się targi elektroniki użytkowej: IFA 2015. LG zdradziło swoje plany dotyczące sprzedaży telewizorów OLED: „Co najmniej jeden telewizor OLED na minutę”.

- Żyjemy w epoce wyświetlaczy. To dzięki nim udostępniamy informacje, komunikujemy się. Dzięki wyświetlaczom budujemy wizję przyszłości – powiedział dr Sang Beom Han, szef LG Display w swoim wystąpieniu inauguracyjnym zatytułowanym „W jaki sposób wyświetlacze zmienią nasze życie”. - OLED to początek rewolucji światła, która otworzy przed nami świat o jakim zawsze marzyliśmy - powiedział dr Han. Podczas targów IFA 2015 firma LG Electronics (LG) ujawniła plany biznesowe działu Home Entertainment, których celem jest pięciokrotne zwiększenie sprzedaży telewizorów OLED w stosunku do pierwszego półrocza. Koreański producent zamierza mocno postawić na rozwój smart TV, rozszerzając możliwości platwformy webOS a także nastawia się na szerszą współpracę z takimi partnerami jak Netflix, YouTube czy Amazon. Firma LG dąży również do zwiększenia rentowności działów oferujących monitory, profesjonalne wyświetlacze oraz sprzęt audio/wideo. Podczas wystąpienia inauguracyjnego dyrektor generalny i prezes LG Display podkreślał wyjątkowość ekranów OLED, które, ze względu na wysoce realistyczny obraz w połączeniu z dynamiką formy jaką mogą przybrać, jako jedyne są w stanie przezwyciężyć niedoskonałości konwencjonalnych wyświetlaczy. Niespotykaną jasność oraz wierne odwzorowanie barw w matrycach OLED zapewnia zupełnie nowy rodzaj organicznych diod, które są źródłem emisji własnego światła. Rozwój innowacyjnych materiałów OLED sprawił, że mogą one przyjmować elastyczne i przezroczyste formy. Dzięki tym cechom ekrany LG OLED pozwolą na wcielenie w życie rozwiązań, które dotychczas pozostawały tylko w sferze wyobraźni. Prace badawczo-rozwojowe firmy LG Display koncentrują się przede wszystkim na zapewnieniu konsumentom takich wartości użytkowych, których nie można osiągnąć stosując konwencjonalne wyświetlacze – informuje firma w komunikacie. Dlatego w przyszłości matryce OLED mogą znaleźć zastosowanie w różnorodnych dziedzinach, od elektronicznej odzieży i akcesoriów do noszenia na ciele tzw. „wearables”, po modę, wyposażenie domów i aranżacje wnętrz. - Matryca OLED ze względu na brak podświetlenia oraz dodatkowych warstw jest znacznie mniej skomplikowana od panela LCD, co oznacza, że z czasem też tańsza w produkcji. Wyświetlacze OLED mają wyjątkowe i wręcz wspaniałe właściwości: mogą być składane, zwijane, elastyczne, „ubieralne” (wearable) i do tego przezroczyste. Dlatego bez cienia wątpliwości, możemy stwierdzić, że to na tej technologii będą oparte wyświetlacze nowej generacji – powiedział dr Ching W. Tang, naukowiec nazywany „ojcem technologii OLED”. Podczas inauguracji targów IFA firma LG Display zaprezentowała kilka prototypowych ekranów z matrycami OLED, w tym 111-calowy „falisty” dwustronny ekran (Vertical Tiling OLED), wykonany z trzech połączonych ze sobą wyświetlaczy OLED Ultra HD o przekątnej 65-cali każdy. Pokazano także 55-calowy dwustronny ekran biznesowy ważący zaledwie 12 kilogramów, którego obudowa ma grubość około 5,3 mm, czyli mniej niż najnowsze smartfony, dzięki czemu ekran taki może mieć szerokie zastosowanie komercyjne. Ponadto, firma LG Display zaprezentowała ultra smukły (poniżej 1 mm), 55-calowy wyświetlacz OLED, który wyposażono w magnetyczny uchwyt pozwalający na szybkie przymocowanie go do ściany, tworząc z nią niemal idealnie płaską powierzchnię. © LG

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama