reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Smart Technology Group
Przemysł elektroniczny |

Fundusz EVIG zainwestował 1 mln PLN w spółkę technologiczną

Smart Technology Group to innowacyjna, szwajcarsko-polska spółka, która postanowiła połączyć funkcjonalność technologii RFID z beaconami, m.in. po to, by w przyszłości wyeliminować kolejki w sklepach.

– Wyobraźmy sobie, że rezygnujemy z kodów kreskowych w sklepie i na każdym produkcie umieszczamy tag RFiD UHF. Teraz wystarczy, że klient przejedzie wózkiem pełnym produktów przez kasę, a zamontowany przy kasie system składający się z czytnika i anteny (anten) RFiD UHF zidentyfikuje wszystkie produkty, bez wyjmowania ich na ladę. M.in. takie rozwiązania proponuje firma Smart Technology Group – opowiada Marek Radziszewski, analityk biznesowy funduszu European Venture Investment Group, w którego portfolio znalazła się młoda spółka technologiczna. Nowatorski pomysł młodej spółki szybko zwrócił uwagę funduszu European Venture Investment Group S.A. i już w marcu tego roku ogłoszono decyzję o inwestycji w Smart Technology Group. – To właśnie wizja przyszłości, jaka przebija się przez pomysł na produkt, zwróciła nasze zainteresowanie, które doprowadziło do inwestycji w spółkę – podkreśla Marek Radziszewski. Smart Technology Group proponuje rozwiązania dla wielu sektorów: handlu, logistyki, przemysłu, kontroli dostępu, czy nawet lotnisk. Wszystkie stanowią połączenie technologii komunikacji bezprzewodowej bliskiego i dalekiego zasięgu, a opracowywane przez firmę czytniki łączą technolgie RFID, Beacon, WiFi, ZigBee i GPRS. Spółka ma już na koncie pierwsze wdrożenia: np. system śledzenia turystów w Exploseum DAG w Bydgoszczy, wdrożenie technologii RFID u producenta odzieży PELLINI w Libanie, czy systemy parkingowe oparte na technologii RFID UHF. W niedługim czasie zespół planuje przystąpić do prac dla polskich producentów ubrań i właścicieli sieci handlowych (m.in. systemy dla logistyki, sprzedaży, systemy antykradzieżowe i lojalnościowe). Prowadzone są również rozmowy i wstępne testy wdrożeń u dużego klienta z branży motoryzacyjnej, ma ono obejmować system monitorowania produkcji i śledzenia sprzętu na hali produkcyjnej. Możliwe zastosowania rozwiązań Smart Technology Group są zatem bardzo różnorodne. Przykład z branży przemysłowej to bramka zaopatrzona w czytnik oraz anteny RFID UHF – towary wprowadzane przez taką bramkę na magazyn można wówczas skanować automatycznie. Natomiast ciekawym rozwiązaniem z zupełnie innej półki jest inteligentna przymierzalnia. Ubrania wybrane przez klienta są rejestrowane, a następnie prezentowane na zamontowanym w przymierzalni ekranie wraz z pasującymi dodatkami. Aplikacja widoczna na ekranie nie tylko pozwala na dobranie odpowiedniego rozmiaru czy koloru ale ułatwia też dobranie bluzki do spódnicy czy krawatu do koszuli. Ponadto obsługa sklepu jest w stanie w łatwy sposób kontrolować to co znajduje się w przymierzalni. Poprzez technologię Beacon, system sklepu może się również komunikować z telefonami klientów, umożliwiając łatwe zarządzanie systemami lojalnościowymi. – Na razie jednostkowy koszt taga RFiD UHF jest wyższy niż koszt kodu kreskowego (kilkadziesiąt groszy kontra kilka groszy), jednak na przestrzeni lat widać stałą tendencję spadkową cen pojedynczych tagów RFID UHF. Wiemy też na pewno, że wprowadzenie tych technologii komunikacyjnych umożliwi liczne usprawnienia. Oszczędzimy czas, a mnogość dodatkowych informacji o produkcie, które można zapisać na tagu pomoże w wielu codziennych sytuacjach (te informacje to nie tylko cena, ale również data ważności, kolor i rozmiar ubrania, itp. - pamięć kodu kreskowego to 249 znaków, taga RFiD - od 10 do 10 000 bajtów) – stwierdza Marek Radziszewski. --- Foto: © Smart Technology Group

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama