reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© kentoh dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 01 wrze艣nia 2015

Medicalgorithmics szuka nowych rynków

Medicalgorithmics chce zwi臋kszy膰 obecno艣膰 na rynkach Europy, Ameryki Po艂udniowej i Azji 艢rodkowo-Wschodniej. To z tego ostatniego regionu mo偶na si臋 spodziewa膰 kolejnych kontrakt贸w firmy, kt贸ra podpisuje 艣rednio kilka um贸w w ci膮gu roku.
鈥 Zdobywamy nowych partner贸w, podpisali艣my niedawno umow臋 w Meksyku, jeste艣my obecni w Kanadzie, wi臋c ju偶 w ca艂ej Ameryce P贸艂nocnej. Wci膮偶 bardzo interesuje nas Azja Wschodnia i 艢rodkowa, a tak偶e Europa. Co roku staramy si臋 podpisywa膰 przynajmniej trzy nowe umowy dystrybucyjne. My艣l臋, 偶e to tempo uda nam si臋 zachowa膰 鈥 m贸wi agencji Newseria Inwestor Piotr 呕贸艂kiewicz, cz艂onek rady nadzorczej Medicalgorithmics.

Sp贸艂ka dzia艂a w obszarze nieinwazyjnych urz膮dze艅 medycznych, a jej flagowym produktem jest system do analizy pracy serca PocketECG. Stany Zjednoczone pozostaj膮 dla Medicalgorithmics najwa偶niejszym rynkiem, sp贸艂ka chce jednak uzyska膰 znacz膮c膮 pozycj臋 w innych krajach, przede wszystkim w Azji, Ameryce Po艂udniowej i Europie. W 2014 roku firma podpisa艂a umowy dystrybucyjne z partnerami z Indii, Hiszpanii, Nowej Zelandii, Australii i Meksyku. Pierwsze dostawy ruszy艂y w lipcu, z wyj膮tkiem Meksyku, z kt贸rym kontrakt zosta艂 podpisany w listopadzie. W Indiach sp贸艂ka wsp贸艂pracuje z Wipro Limited, du偶ym koncernem notowanym na NASDAQ. W tym roku, po ponad 2 latach negocjacji, podpisa艂a umow臋 na dystrybucj臋 PocketECG III w Brazylii. To rynek atrakcyjny przede wszystkim ze wzgl臋du na wspieranie przez rz膮dz膮cych telemedycyny.

鈥 W Ameryce Po艂udniowej jeszcze nie jeste艣my wsz臋dzie. Podpisali艣my kilka miesi臋cy temu umow臋 w Brazylii, to jest ogromny rynek. Liczymy na spore przychody z niego, ale dopiero za par臋 lat, poniewa偶 komercjalizacja produktu od zera w danym regionie wymaga czasu i wiele pracy 鈥 przyznaje Piotr 呕贸艂kiewicz.

W tym roku firma chce podpisa膰 kolejne umowy dystrybucyjne, prawdopodobnie w krajach Azji 艢rodkowo-Wschodniej. Na celowniku Medicalgorithmics jest r贸wnie偶 Japonia. Jak przekonuje 呕贸艂kiewicz, firma stara si臋 dostosowa膰 model biznesowy do okre艣lonych rynk贸w. 鈥 Ka偶dy kraj jest zupe艂nie innym rynkiem, poniewa偶 s艂u偶ba zdrowia zorganizowana jest w r贸偶ny spos贸b, wi臋c musimy dopasowa膰 nie tylko ceny, lecz tak偶e modele biznesowe. Na jednym rynku sprzedajemy sprz臋t, a na innym go leasingujemy czy wydzier偶awiamy, na jeszcze innym staramy si臋 艣wiadczy膰 us艂ug臋 鈥 m贸wi cz艂onek rady nadzorczej Medicalgorithmics.

Obecno艣膰 na nowych rynkach prze艂o偶y艂a si臋 na wyniki sp贸艂ki. W pierwszym kwartale Medicalgorithmics odnotowa艂o 5,07 mln z艂 zysku netto wobec 3,77 mln z艂 zysku w analogicznym okresie ubieg艂ego roku. Zysk operacyjny wyni贸s艂 4,67 mln z艂 wobec 3,77 mln z艂 zysku rok wcze艣niej, a przychody ze sprzeda偶y si臋gn臋艂y 10,93 mln z艂 (5,94 mln z艂 w 2014 roku). 鈥 W ostatnich latach udawa艂o nam si臋 prawie podwaja膰 przychody. Dynamika, kt贸ra pokazali艣my w raporcie za pierwszy kwarta艂, si臋ga 80 proc. i mam nadziej臋, 偶e w najbli偶szych latach utrzymamy to tempo. Oczywi艣cie, im jeste艣my wi臋ksi, im baza jest wi臋ksza, tym trudniej o zachowanie procentowo takiej samej dynamiki, ale b臋dziemy si臋 stara膰 鈥 zaznacza Piotr 呕贸艂kiewicz.

---
殴r贸d艂o: Newseria Inwestor
Foto: 漏 Medicalgorithmics
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1