reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© vladimir melnik dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 01 lipca 2015

Sony zainwestuje w sensory

Japoński producent zamierza mocniej wejść w niszę na rynku komponentów i przeznaczy niemal 4 mld USD na produkcję czujników obrazu.

Sony zamierza pozyskać środki poprzez emisję nowych akcji i obligacji. Decyzja spółki potwierdza, że Sony coraz bardziej odchodzi od produkcji elektroniki użytkowej (na przykład przynoszących straty telewizorów i smartfonów), na rzecz czujników, które mogą odmienić sytuację firmy. Krótkie zestawienie: Sony szacuje, że sprzedaż czujników w tym roku obrotowym wzrośnie o jedną czwartą, natomiast obroty w biznesie telewizorów spadną w tym czasie o 6%. Czujniki obrazu, wyspecjalizowane komponenty stosowane w aparatach cyfrowych i smartfonach, to jeden z najmocniejszych atutów Sony wraz z biznesem gier PlayStation. Z tym, że sensory, w przeciwieństwie do gier, potrzebują ciągłego strumienia inwestycji w rozwój. Tak czy inaczej obydwa biznesy mogą pomóc spółce wyjść ze straty: w poprzednim roku fiskalnym Sony zanotowało stratę netto na poziomie 126 mld JPY, natomiast bieżący rok podatkowy może zakończyć się zyskiem w wysokości 140 mld JPY. Sony zapowiada przy tym, że zamierza pozostać obecna w biznesie TV, nie tylko po to, by promować markę wśród klientów. --- Źródło: Reuters
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 18 2019 05:19 V13.0.9-2