reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Swimmo
Przemysł elektroniczny |

Swimmo w przygotowaniu do produkcji

Twórcy inteligentnego zegarka Swimmo, który pomoże w treningach pływania, już w następnym miesiącu planują podpisanie umowy z producentem kontraktowym.

- W tej chwili przygotowujemy dokumentację, czyli m.in. BOM, rysunki techniczne, itp. W maju chcemy podpisać umowę z producentem kontraktowym – mówi dla evertiq.pl Mateusz Heleniak, twórca smatwatcha Swimmo. Obecnie trwa etap składania ofert i, jak zapewnia przedstawiciel spółki, Swimmo bierze pod uwagę zarówno firmy polskie, jak i europejskie. Swimmo to smartwatch i osobisty trener pływania z polskim rodowodem, który został zaprojektowany z myślą o ciągłej pracy pod wodą. Inteligentny zegarek pomoże w skutecznym monitorowaniu treningów i postępów w pływaniu. Kampania Swimmo na Kickstarterze ruszyła 15 kwietnia. Celem było zebranie 39 tys. USD, tymczasem w dniu publikacji tego artykułu Swimmo wsparło już ponad 500 osób, a zaoferowana kwota przekroczyła 90 tys. USD. - Zebrane środki przeznaczymy przede wszystkim na uruchomienie produkcji oraz wprowadzenie smatwatcha na rynek, ale mamy też cele związane z rozwojem produktu. Chcemy wdrażać nowe funkcjonalności, między innymi funkcję „open water” wspierającą trening osób pływających w otwartych zbiornikach wodnych – opowiada. Pierwsze modele Swimmo trafią do użytkowników w październiku. Najpierw smartwatche otrzymają osoby, które wsparły kampanię na portalu crowdfundingowym, ale twórcy Swimmo chcą jednocześnie wprowadzić swój produkt na światowe rynki. – Myślimy głównie o Stanach Zjednoczonych oraz Europie – tu w szczególności o takich krajach jak Wielka Brytania, Irlandia i Niemcy – stwierdza Heleniak. Smartwatch Swimmo to jeden z wielu produktów wpisujących się w niezwykle głośny ostatnio nurt urządzeń wearables, czyli elektroniki do noszenia. Mateusz Heleniak pytany, czy jego zdaniem ten sektor elektroniki czeka w najbliższej przyszłości szybki rozwój, odpowiada, że jeśli projektanci i producenci będą mieli na myśli realne potrzeby ludzi, a nie dostarczanie gadżetów, to przełom technologiczny jest rzeczywiście możliwy, a Swimmo może być jednym z kamyczków poruszających lawinę. Idea smartwatcha pracującego w wodzie narodziła się bowiem w związku z brakiem podobnych rozwiązań na rynku. – Wszystko zaczęło się od tego, że sam zacząłem pływać. Na początku nie miałem żadnego konkretnego planu, ale z czasem pojawiła się potrzeba monitorowania moich postępów i oceny osiągnięć. Tak powstał pomysł, który potem jeszcze skonfrontowaliśmy z wieloma osobami zajmującymi się pływaniem, by dobrze zdefiniować ich potrzeby – opowiada nasz rozmówca i dodaje, że na tym etapie bardzo pomogło mu doświadczenie zawodowe związane z projektowaniem stron WWW pod kątem user experience. Po około 18 miesiącach prac projekt jest gotowy i już niedługo będziemy mogli wziąć do ręki egzemplarz smartwatcha Swimmo. Za część projektową odpowiada poznańskie centrum badawczo-rozwojowe, natomiast spółka Swimmo ma siedzibę w Dover w USA. Mateusz Heleniak jest pasjonatem pływania, przedsiębiorcą i wizjonerem. Bogate doświadczenie biznesowe zdobywał jako Ekspert User Experience w największych polskich firmach e-commerce, m.in. w Grupie Allegro. Oprócz Mateusza Swimmo tworzą Tomasz Wątorowski, Michał Bonikowski i Rafał Piłat, twórcy polskiej innowacyjnej kostki DICE+, zwycięzcy prestiżowej nagrody IF GOLD Product Design Award 2014. --- Foto: © Swimmo

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama