reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 21 lipca 2009

Nokia: sprzedaż w dół o 25%

Sprzedaż Nokia w 2Q roku wyniosła 9.9 mld EUR, o 25% mniej niż rok wcześniej.

Najważniejsze dane za 2Q: - Sprzedaż Nokia ukształtowała się na poziomie 9.9 mld EUR, o 25% mniej niż rok wcześniej lecz 7% więcej w porównaniu do 1Q bieżącego roku - Sprzedaż urządzeń i usług wyniosła 6.6 mld EUR, o 28% mniej rok do roku i 7% więcej w stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku. Marża brutto wyniosła 34.0%, marża operacyjna 12.2% (20.1% w 2Q.2008). - W 2Q cały rynek urządzeń przenośnych szacuje się na 268 mln sztuk, 12% mniej niż rok wcześniej i 5% więcej, niż w 1Q. Nokia sprzedała w tym okresie 103.2 mln sztuk swoich wyrobów (-15% R/R oraz +11% Q/Q), co dało firmie 38% rynku (40% w 2Q.2008 oraz 37% w 1Q.2009). - Średnia cena sprzedaży wyrobów Nokia wyniosła 62 EUR, o 3 EUR mniej niż w 1Q.2009. - Sprzedaż segmentu NAVTEQ wyniosła 147 mln EUR, o 11% więcej niż rok wcześniej. - Sprzedaż Nokia Siemens Networks ukształtowała się na poziomie 3.2 mld EUR (-21% R/R oraz +7% Q/Q), natomiast marża operacyjna wyniosła jedynie 0.1% w porównaniu do 6.7% w 2Q.2008. - Nokia spodziewa się, iż nadchodzące miesiące nie przyniosą żadnych istotnych zmian pod względem wielkości rynku, wielkości produkcji Nokia czy jej udziałów rynkowych. Za cały rok 2009 firma szacuje, iż rynek urządzeń przenośnych zmniejszy się o około 10% w stosunku do 2008.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 13 2019 14:28 V14.3.11-1