reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 16 lipca 2009

Sony Ericsson: sprzedaż spada o 40% w skali roku

Poziom sprzedaży liczonej kwartalnie sięgnął 1.684 miliarda euro, co w praktyce oznacza spadek o 40% w skali rok do roku. Zmniejszona wartość sprzedaży była wynikiem wymagających warunków rynkowych we wszystkich regionach, w których skupia się działalność firmy, a przede wszystkim w Ameryce Łacińskiej.

Poniżej przedstawiono skonsolidowane zestawienie finansowe Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) za drugi kwartał 2009 roku. Marża brutto wzrosła sekwencyjnie pomimo mniejszych wartości sprzedaży. Wynikało to z bardziej korzystnego miksu produktu i mniejszych kosztów odpisów materiałowych w porównaniu z poprzednim kwartałem. Dochód przed opodatkowaniem, z wyłączenium kosztów restrukturyzacyjnych, kształtował się na poziomie straty 283 milionów euro w porównaniu do straty rzędy 370 milionów euro w poprzedzającym kwartale. Zmniejszenie straty wiązało się z wyższą marżą brutto, jak również z obniżką kosztów operacyjnych, które są wynikiem wprowadzanego w życie programu redukowania kosztów. 'Tak, jak się spodziewaliśmy, drugi kwartał był dużym wyzwaniem i jednocześnie wciąż zakładamy, że reszta roku będzie równie trudna dla naszej firmy. Naszym celem pozostaje powrót na ścieżkę rentowności i wzrostu tak szybko, jak jest to możliwe. Nasz wynik finansowy poprawia się dzięki różnym działaniom mającym na celu redukcję kosztów. Nowy portfel produktowy, który łączy obszary komunikacji, rozrywki i zastosowań w dziedzinie mediów publicznych powinien przywrócić nam trend rozwojowy w momencie, gry rozpoczniemy dostawy pod koniec roku', powiedział Dick Komiyama, prezes Sony Ericsson. Dodał również, iż firma wierzy, że podejmowane obecnie działania w większym jeszcze stopniu poprawią sytuację finansową firmy i wzmocnią jej pozycję konkurencyjną. Od dnia 30 czerwca 2009 roku Sony Ericsson może się pochwalić stabilną pozycją gotówki netto, która kszałtuje się na poziomie 965 miliona euro. W połowie 2008 roku firma wprowadziła w życie programy redukcji kosztów operacyjnych o 880 milionów euro. Programy te powinny przynieść zamierzone efekty w drugiej połowie 2010 roku. Ogólne koszty restrukturyzacji w ramach istnienia powyższych programów powinny zmieścić się w szacowanych wcześniej 500 milionach euro. Od początku trwania programów cięć, liczba pracowników w firmie zmniejszyła się o 2350 osób. W trakcie trwania drugiego kwartału Sony Ericsson rozszerzyło swoją strategię transformacji w markę o profilu Komunikacyjnej Rozrywki. Proces ten przebiegał dzięki wprowadzeniu na rynek trzech nowych telefonów komórkowych: Aino, Satio i Yari. Telefony te łączą w sobie walory komunikacji wypełnionej zawartością rozrywkową i zastosowaniami w dziedzinie mediów publicznych. Dodatkowo Sony Ericsson ogłosił, iż będzie rozbudowywał zawartość platformy dostawczej, PlayNow (TM) arena, by umożliwić funkcje gromadzenia i ściągania filmów przez komputery PC. Sony Ericsson utrzymuje założoną prognozę, że światowy rynek handset'ów będzie się dalej kurczył o przynajmniej 10% z poziomu około 1190 miliarda sztuk w 2008 roku. Firma przyjmuje, iż jej udział w rynku kształtował się na poziomie ponad 5% w drugim kwartale.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-1