reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© alexandragl dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 05 lutego 2015

Bosch finalizuje przejęcie ZF Lenksysteme

Około 60% przychodów ZF Lenksysteme pochodzi ze sprzedaży elektrycznych układów kierowniczych, które są podstawową technologią dla koncepcji zautomatyzowanej jazdy oraz samochodów elektrycznych.
30 stycznia 2015 Grupa Bosch sfinalizowała przejęcie 50% pakietu udziałów w spółce joint venture ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS), należących dotychczas do ZF Friedrichshafen AG . Zgodę na transakcję wydały odpowiednie urzędy antymonopolowe. Tym samym Bosch stanie się właścicielem dotychczasowej spółki joint venture, w której obydwie firmy miały po 50% udziałów. Spółka zostanie włączona w struktury Grupy Bosch jako odrębna dywizja i zmieni nazwę na Robert Bosch Automotive Steering GmbH.

Spółka ZFLS, zatrudniająca ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach, zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych na całym świecie. W 2013 roku obroty spółki wyniosły ok. 4,1 mld EUR. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata: w Europie, USA, Chinach, Indiach, Brazylii oraz w Malezji.

Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód osobowy jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Ponadto elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających oraz podstawową technologią umożliwiającą wdrożenie koncepcji zautomatyzowanej jazdy. Elektryczne układy kierownicze są wykorzystywane na przykład w funkcjach automatycznego omijania przeszkód, asystenta pasa ruchu oraz w systemie Start-Stop, kiedy wyłączany jest silnik spalinowy. Spółka ZFLS oferuje odpowiednio zmodyfikowane układy kierownicze także dla rynku samochodów elektrycznych. Elektryczne układy kierownicze są również coraz powszechniej stosowane w segmencie samochodów użytkowych.

Głównym obszarem prowadzonych przez spółkę działań badawczo-rozwojowych jest integracja komponentów w kompleksowe systemy sterowane elektronicznie. Spółka opracowała m.in. gotowe do produkcji seryjnej rozwiązanie, które umożliwia manewrowanie zespołem pojazdów, składającym się z samochodu osobowego i przyczepy, przy użyciu smartfona.

Co dziesiąty pracownik ZFLS, a więc w sumie ok. 1 400 osób, jest zatrudnionych w działach badawczo-rozwojowych. Nakłady spółki na badania i rozwój wyniosły w 2013 roku ok. 238 mln EUR. Od czasu utworzenia spółka ZFLS zgłosiła ok. 750 patentów.

---
Źródło: Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
July 18 2018 17:55 V10.0.0-2