reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 08 lipca 2009

Rynek elektroniki konsumenckiej odradza się

Pomimo faktu, iż drugi kwartał roku był już znacznie lepszy od pierwszego, w skali całego roku rynek elektroniki konsumenckiej odnotuje spadek.

Według danych przygotowanych przez iSuppli, obroty światowego rynku elektroniki konsumenckiej w 2Q2009 wyniosły 71.1 mld USD, o 4.2% więcej niż w 1Q2009 (68.3 mld USD). Jest to znacząca popraw w stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku, podczas których spadek obrotów osiągnął rekordowy, znacznie przekraczający standardowe wahania cykliczne, spadek wynoszący 25.8% w porównaniu do 4Q20008. Tabela poniżej przedstawia prognozę iSuppli rynku elektroniki konsumenckiej do końca roku 2010. Według analityków iSuppli, wzrost będzie kontynuowany również w 3Q oraz 4Q roku i wyniesie odpowiednio o 12.5% oraz 10.2%. Pomimo tych oczekiwań, cały rok 2009 przyniesie spadek obrotów na rynku z poziomu 335.2 mld USD w roku 2008 do 307.6 mld USD obecnie (-8.2%). W porównaniu do analogicznych okresów roku 2008, sprzedaż 1Q była mniejsza o 10%, natomiast obroty w 2Q były niższe o 11.3%. W 3Q oraz 4Q obroty mają być mniejsze o odpowiednio 8% oraz 4.2%. Na rok 2010 spodziewany jest wzrost rynku na poziomie 2% (313.7 mld USD) Ważnym zjawiskiem, podkreślanym przez analityków iSuppli jest silny spadek cen elektroniki konsumenckiej. W efekcie, w ujęciu ilości wyprodukowanych sztuk spadek rynku jest znacznie mniejszy, aniżeli w ujęciu wartościowym. I tak, spadek wielkości rynku pod względem ilości sztuk produktów w roku 2009 wyniesie jedynie 4.8%. Spośród 19 kategorii produktów, monitorowanych przez iSuppli, w 2Q większość odnotowała wzrost pod względem ilości sztuk. Wyjątkami były jedynie przenośne gry, konsole do gier , kamery oraz rear-projection TV. W trzecim kwartale spodziewany jest spadek w segmentach STB oraz ponownie rear-projection TV.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 18 2019 10:52 V14.4.0-1