reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Unitra Przemysł elektroniczny | 06 października 2014

Unitra, Diora, Tonsil – znane marki wracają

Starszym klientom kojarzą się z trwałością, do młodszych mogą trafić dzięki modzie na produkty z poprzedniej epoki – na rynku znowu pojawiają się marki sprzed lat.

Unitra powróciła na polski rynek z produktami należącymi do trzech kategorii: sprzęt audio, uchwyty do telewizorów oraz słuchawki nagłowne i dokanałowe. Diora zamierza uruchomić sprzedaż internetową, ale potrzebuje inwestora. Z kolei Tonsil chce wybudować nową halę produkcyjną obok obecnie funkcjonującego zakładu we Wrześni. Firma jeszcze w tym roku zaoferuje cztery nowe modele zestawów głośnikowych. Jednak wskrzeszenie dawnych marek nie jest takie proste. Widać to dobrze chociażby na przykładzie Tonsilu, którego próbę reaktywacji w 2010 roku podjął Tonsil Acoustic Company. Dwa lata później było jasne, że nic z tego nie będzie, ale w tym roku znowu znalazł się inwestor, Sławomir Wieszczeciński, który wierzy w przyszłość polskiej spółki. - Naszym głównym odbiorcą są ludzie w wieku 30+. To naturalna grupa klientów, która dobrze pamięta markę i darzy ją sporym sentymentem – mówi w „Bloomberg Businessweek Polska” Kamil Adamczyk, dyrektor operacyjny Tonsilu. Adamczyk zwraca uwagę na jakość powstających w Polsce produktów, która nie odbiega od oferty światowych liderów z branży. Dyrektor Tonsilu stawia na rozwój sieci dystrybucyjnej i liczy, że do końca 2015 roku sprzedaż wzrośnie o 200%. Z problemami zmaga się Mariusz Piestrak, który kupił prawa do marki Diora. Firma rozstała się z inwestorem, ale nie ma mowy o rezygnacji. - Inżynierowie opracowują nowe kolumny głośnikowe (...). W przyszłym roku chcemy ruszyć ze sprzedażą internetową – zapewnia Mariusz Piestrak w „Bloomberg Businessweek Polska”. Natomiast wskrzeszenie Unitry wsparła firma K-Consult z Gdyni. Sprzedaż produktów o swojskich nazwach: wzmacniacz Edward czy uchwyt ramieniowy Ryszard ruszyła wiosną i, jak zapewnia firma, spotkała się z dobrym przyjęciem. Firma promuje także ideę reaktywacji Zrzeszenia Unitra, którego celem byłoby wsparcie polskich firm produkcyjnych. - Chcielibyśmy, aby nowe, atrakcyjne rynkowo produkty wykonane w Polsce wzbogaciły asortyment sygnowany marką Unitra – zapewnia firma. W tej chwili w skład Zrzeszenia wchodzą dwie firmy: Lobo-Technik - producent mocowań do telewizorów marki Unitra oraz PhonoGraph - producent wzmacniacza lampowego Edward. Ponadto trwają wstępne rozmowy na temat przyłączenia się do Zrzeszenia kilku innych polskich producentów i rozpoczęcia produkcji m.in. takich produktów jak: obudowy głośnikowe (Diora Świdnica) oraz gramofony (AdFontes). --- Źródło: Bloomberg Businessweek Polska Foto: © Tonsil © Unitra
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-1