© Unitra
Przemysł elektroniczny | 06 października 2014
Unitra, Diora, Tonsil – znane marki wracają
Starszym klientom kojarzą się z trwałością, do młodszych mogą trafić dzięki modzie na produkty z poprzedniej epoki – na rynku znowu pojawiają się marki sprzed lat.
Unitra powróciła na polski rynek z produktami należącymi do trzech kategorii: sprzęt audio, uchwyty do telewizorów oraz słuchawki nagłowne i dokanałowe. Diora zamierza uruchomić sprzedaż internetową, ale potrzebuje inwestora. Z kolei Tonsil chce wybudować nową halę produkcyjną obok obecnie funkcjonującego zakładu we Wrześni. Firma jeszcze w tym roku zaoferuje cztery nowe modele zestawów głośnikowych.
Jednak wskrzeszenie dawnych marek nie jest takie proste. Widać to dobrze chociażby na przykładzie Tonsilu, którego próbę reaktywacji w 2010 roku podjął Tonsil Acoustic Company. Dwa lata później było jasne, że nic z tego nie będzie, ale w tym roku znowu znalazł się inwestor, Sławomir Wieszczeciński, który wierzy w przyszłość polskiej spółki.
- Naszym głównym odbiorcą są ludzie w wieku 30+. To naturalna grupa klientów, która dobrze pamięta markę i darzy ją sporym sentymentem – mówi w „Bloomberg Businessweek Polska” Kamil Adamczyk, dyrektor operacyjny Tonsilu. Adamczyk zwraca uwagę na jakość powstających w Polsce produktów, która nie odbiega od oferty światowych liderów z branży. Dyrektor Tonsilu stawia na rozwój sieci dystrybucyjnej i liczy, że do końca 2015 roku sprzedaż wzrośnie o 200%.
Z problemami zmaga się Mariusz Piestrak, który kupił prawa do marki Diora. Firma rozstała się z inwestorem, ale nie ma mowy o rezygnacji. - Inżynierowie opracowują nowe kolumny głośnikowe (...). W przyszłym roku chcemy ruszyć ze sprzedażą internetową – zapewnia Mariusz Piestrak w „Bloomberg Businessweek Polska”.
Natomiast wskrzeszenie Unitry wsparła firma K-Consult z Gdyni. Sprzedaż produktów o swojskich nazwach: wzmacniacz Edward czy uchwyt ramieniowy Ryszard ruszyła wiosną i, jak zapewnia firma, spotkała się z dobrym przyjęciem. Firma promuje także ideę reaktywacji Zrzeszenia Unitra, którego celem byłoby wsparcie polskich firm produkcyjnych. - Chcielibyśmy, aby nowe, atrakcyjne rynkowo produkty wykonane w Polsce wzbogaciły asortyment sygnowany marką Unitra – zapewnia firma. W tej chwili w skład Zrzeszenia wchodzą dwie firmy: Lobo-Technik - producent mocowań do telewizorów marki Unitra oraz PhonoGraph - producent wzmacniacza lampowego Edward. Ponadto trwają wstępne rozmowy na temat przyłączenia się do Zrzeszenia kilku innych polskich producentów i rozpoczęcia produkcji m.in. takich produktów jak: obudowy głośnikowe (Diora Świdnica) oraz gramofony (AdFontes).
---
Źródło: Bloomberg Businessweek Polska
Foto: © Tonsil © Unitra


reklama
Scanfil publikuje wyniki za 2018
Skandynawski dostawca usług EMS z pewnością może zaliczyć rok 2018 do udanych.
Koniec marzeń w Nano Carbon
Jak czytamy w Rzeczpospolitej, główni udziałowcy (PGZ i KGHM), chcieliby zlikwidować spółkę, a prokuratura bada jej działalność pod kątem niegospodarności.
Miloo Lighting w IQRF Alliance
Podkrakowski producent oświetlenia LED poinformował o przystąpieniu do aliansu IQRF.
Słaby rok dla MODE
Gdański producent urządzeń do prezentacji 360° odnotował w roku 2018 znaczne straty.
EL-CAB z nowym prezesem zarządu
EL-CAB Sp. z o.o. ma nowego Prezesa. Został nim dr inż. Paweł Kaczalski zastępując tym...
OSRAM Licht AG potwierdza pogłoski
OSRAM Licht AG oficjalnie potwierdza pogłoski, iż fundusze Bain Capital oraz Carlyle Group...
KP Labs buduje centrum rozwoju elektroniki
Spółka KP Labs buduje na terenie Nowych Gliwic Centrum Badawczo-Rozwojowe (CBR) w...
Wyniki LUG SA w IV kwartale 2018
Na słabszych wynikach spółki zaważyła konieczność realizacji kontraktu z ujemną marżą.
Ente autoryzowanym dealerem Irma Matrix
ENTE zostało autoryzowanym dealerem inteligentnych czujników ruchu IRMA Matrix w...
APS Energia ogłosiła strategię
Opublikowana dziś strategia firmy zakłada przede wszystkim rozwój nowych grup...
Revathi Advaithi nowym CEO firmy Flex
11 lutego 2019 roku, firma Flex ogłosiła, że rolę prezesa firmy (Chief Executive Officer-CEO)...
Elastyczne, skalowalne i ekonomiczne przesyłanie sygnałów 4K
Odpowiedzią na zapotrzebowanie na coraz większe ilości informacji...
Silvair ma kontrakt z Zumtobel
Silvair podpisała umowy z międzynarodowym dostawcą całościowych i profesjonalnych...
Biorezonans chce na giełdę
Spółka Madect, która odpowiada za produkcję i dystrybucję urządzeń do przeprowadzania...
Nowy prezes Jabila w Kwidzynie
Tibor Czako od początku lutego nie jest już prezesem kwidzyńskiego zakładu Jabila.
Duży kontrakt DGT dla Energii
Pod koniec ubiegłego roku DGT zakończyła dostawę 21 000 szt. Zestawów Koncentratorowo...
Owocna współpraca Riverdi i Elmatica
Ścisła współpraca pomiędzy polskim producentem wyświetlaczy Riverdi oraz...
Nowa runda wsparcia dla sektora kosmicznego
Nawet 60 firm może dostać dofinansowanie i wsparcie merytoryczne w ramach...
WH Technologies zwiększa moce produkcyjne
WH Technologies rozbudowało zakład w Prabutach i otwiera oddział produkcyjny w...
Fizycy odkrywają kolejne możliwości zapisu informacji
Nową metodę zapisu informacji, która pozwoli efektywniej niż do tej pory wykorzystywać światło...
Artykuły, które mogą Cię zainteresować
Most Read
Załaduj więcej newsów