reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© mikael-damkier-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 21 lipca 2014

Polski rynek AGD się konsoliduje

Walka między największymi graczami na polskim rynku sprzętu gospodarstwa AGD jeszcze się zaostrzy – mówi w „Gazecie Wyborczej” Wojciech Konecki, dyrektor CECED Związku Pracodawców AGD.


Wystawienie na sprzedaż FagorMastercooka i przejęcie Indesitu oznaczają, że rozdrobniony dotychczas polski rynek zaczyna się powoli konsolidować – pisze „Gazeta Wyborcza”. Konsolidacja nie musi jednak oznaczać zniknięcia polskich marek. BSH, który w zeszłym roku przejął Zelmera, od początku deklarował utrzymanie marki. Podobnie może być w przypadku Fagora, jeśli niemiecki koncern kupi wrocławskie zakłady. Z kolei Whirpool w oświadczeniu dla „Wyborczej” napisał, że po zakończeniu transakcji marka Indesit zostanie włączona do grupy Whirpool. W ujęciu ilościowym w naszym kraju produkuje się ok. 22 mln sztuk dużego i małego AGD, co plasuje Polskę w czołówce europejskich producentów AGD – informuje CECED. Według szacunkowych danych, w sektorze AGD pracuje ok. 22 tys. osób. Wśród firm, które mają swoje zakłady produkcyjne w Polsce można wymienić BSH, Electrolux, Indesit, Whirpool, Amica, Samsung czy LG. --- Źródło: Gazeta Wyborcza
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-1