reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© andres_rodriguez-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 04 lipca 2014

To nie produkcja Fagora interesuje Amikę

Spółka chce przejąć markę i sieć dystrybucji w Hiszpanii należące do Fagor Electrodomésticos.

Krótki komunikat Amiki wyjaśniał, że powody złożenia oferty na aktywa Fagor Electrodomésticos są związane z realizacją strategii spółki zakładającą zwiększanie obecności na nowych rynkach. „Puls Biznesu” ustalił o co dokładniej chodzi polskiej spółce. - Jesteśmy zainteresowani wyłącznie aktywami niematerialnymi i prawnymi. Chodzi o zakup marki Edessa i sieci dystrybucji złożonej z kilkunastu sprzedawców regionalnych. Chcemy w ten sposób wejść na hiszpański rynek, na którym obecnie nie sprzedajemy - mówi w „Pulsie Biznesu” Marcin Bilik, wiceprezes spółki Amica Wronki. Amica Wronki 29 czerwca bieżącego roku złożyła ofertę na zakup aktywów w ramach postępowania upadłościowego Fagor Electrodomésticos Soc. Cooperativa. Fagor Electrodomésticos jest głównym akcjonariuszem FagorMastercook. W związku z kłopotami hiszpańskiej spółki w październiku 2013 roku została wstrzymana produkcja we wrocławskich zakładach FagorMastercook. Zarówno hiszpańska jak i polska spółka w zeszłym roku złożyły wnioski o upadłość, które zostały rozpatrzone pozytywnie. Amica jest zainteresowana marką i siecią sprzedaży, a na wrocławskie zakłady FagorMastrcook ma chrapkę koncern BSH. Nie wiadomo jednak, jaką dokładnie ofertę BSH złożył hiszpańskiemu syndykowi, gdyż jej zakres pozostaje tajemnicą. BSH Bosch und Siemens Hausgeräte ma już zgodę na przejęcie części mienia FagorMastercook wydaną 2 lipca przez UOKiK. Postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. --- Źródło: Puls Biznesu, UOKiK
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 20 2019 17:48 V14.4.1-2