reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Czah-Pomiary
Przemysł elektroniczny |

Czah-Pomiary: rozwój laboratorium i nowe produkty

Producent elementów automatyki przemysłowej CZAH-Pomiar rozszerzył zakres usług swojego Laboratorium Pomiaru Temperatury.


Firma zrealizowała projekt unijny w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007–2013 „Opracowanie i wdrożenie wspomaganego komputerowo innowacyjnego systemu do wzorcowania czujników temperatury metodą punktów stałych w firmie CZAH - Pomiar Sp. z o.o.” Dzięki temu laboratorium rozszerzyło zakres usług na wzorcowanie kontrolnych czujników termoelektrycznych typu S, R i B oraz kontrolnych czujników rezystancyjnych SPRT metodą punktów stałych (w komórkach punktów stałych) w zakresie akredytacji. Wzorcowanie metodą punktów stałych to najdokładniejsza metoda wzorcowania – czytamy na stronach czasopisma PAR.W procesie wykorzystuje się przemiany fazowe (topnienie, krzepnięcie, punkt potrójny) czystych metali i wody. Podczas wzorcowania czujniki temperatury znajdują się w komórkach wypełnionych czystym metalem (np. cynkiem, aluminium, miedzią), które to substancje mają ściśle określone temperatury topnienia lub krzepnięcia. Stosując precyzyjne urządzenia do sterowania systemem grzewczym lub chłodzącym, można w owych komórkach utrzymywać stan przemiany fazowej (a co za tym idzie, w zasadzie stałą temperaturę metali) przez wiele godzin lub nawet dni. Także w ramach projektu unijnego, firma Czah-Pomiar powstały nowe modele termoelementów. Kontrolne czujniki termoelektryczne z metali szlachetnych typu S i R zostały opracowane przez dział technologiczny, a przetestowane przez akredytowane laboratorium firmy Czah-Pomiar. Jak podaje producent, główne atuty czujników to wysoka stabilność pomiarowa, szeroki zakres temperatur pracy, wysokiej jakości platynowe elementy pomiarowe czy też niepewność wzorcowania na poziomie 0,23 °C. --- Źródło: © Czah-Pomiary

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama