reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© serban-enache-dreamstime.com Analizy | 03 września 2013

Panasonic liderem systemów infotainment

Infotainment, czyli system dostarczający kierowcy samochodu informacji i rozrywki, to coraz szybciej rosnący biznes. Przychody Panasonica w tym sektorze wyniosły niemal 4 mld USD w 2012 roku.


IHS zajął się dostawcami systemów infotainment i Panasonic z 12,1% udziałów w rynku zajął zdecydowane pierwsze miejsce. Była to jedyna firma z dwuprocentowym udziałem w rynku. Roczny wzrost sprzedaży wyniósł 15%. Kolejny w rankingu jest japoński Pioneer z przychodami w wysokości 3,21 mld USD i udziałem w rynku 9,8%. Numer trzy to Harman International: 3,1 mld USD, 9,4%. W zestawieniu znalazły się jeszcze kolejno: niemiecki Continental (2,62 mld USD, 7,95%), japońskie Alpine/Alps Electric (2,49 mld USD, 7,6%), Denso, Fujitsu-Ten, amerykański Garmin, japoński Kenwood oraz na 10. miejscu niemiecki Bosch. Wymieniona dziesiątka największych dostawców systemów infotainment odpowiada za niemal dwie trzecie przychodów na tym rynku w 2012 roku, czyli 22,6 mld USD z 34,6 mld USD. Analitycy IHS są zdania, że systemy infotainment będą miały coraz większe znaczenie na rynku motoryzacyjnym. Oferowane funkcje oraz intuicyjny interfejs człowiek-maszyna mogą odgrywać istotną rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu. --- Źródło: IHS
reklama
reklama
March 03 2021 13:22 V18.15.34-1