reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: TVP Przemysł elektroniczny | 11 maja 2009

Sprzedaż paneli TFT LCD w 1Q2009

Dane przygotowane przez DisplaySearch wskazują na niewielki spadek produkcji paneli TFT LCD w 1Q2009 oraz bardzo dobre perspektywy na 2Q2009
Wszystkie dane prezentowane w tym artykule dotyczą rynku paneli, których wymiary są równe lub większe 10’.

W Q12009 sprzedaż paneli LCD wyniosła 91.5 mln sztuk, co stanowi spadek w stosunku do 4Q2008 o 3% oraz spadek o 18% w porównaniu do 1Q2008. W ujęciu wartościowym zmniejszenie się rynku było jeszcze wyraźniejsze: wartość rynku w porównaniu do poprzedniego kwartału spadła o 17%, natomiast w porównaniu do analogicznego okresu 2008 aż o 52%.


Źródło: DisplaySearch
* Oryginalna specyfikacja oznacza przeznaczenie panelu w chwili wysyłki. Niektóre panele oznaczone jako LCD do monitorów komputerowych są używane w małych odbiornikach TV.
** Kategoria Notebook PC zawiera panele używane w netbook’ach, które w niektórych przypadkach mają wymiary 10"


Znacznie lepsze perspektywy DisplaySearch przedstawia na drugi kwartał roku. W trwającym już okresie spodziewany jest wzrost sprzedaży aż o 37% w ujęciu ilości sprzedanych egzemplarzy, natomiast w ujęciu wartościowym wzrost ma sięgnąć 47%. Są to bardzo wyraźne oznaki ożywienia rynku.


Źródło: DisplaySearch
* Oryginalna specyfikacja oznacza przeznaczenie panelu w chwili wysyłki. Niektóre panele oznaczone jako LCD do monitorów komputerowych są używane w małych odbiornikach TV.
** Kategoria Notebook PC zawiera panele używane w netbook’ach, które w niektórych przypadkach mają wymiary 10"


W Q1.2009 liderem rynku pozostawał Samsung Electronics, którego przychody wyniosły w tym okresie 2.9 mld USD, a udział rynkowy ukształtował się na poziomie 28.7%. Drugie miejsce przypadło LG Display z 2.5 mld USD przychodu i udziałem rynkowym w wysokości 25.4%. Na podium mieści się jeszcze CMO z przychodami w wysokości 1.4 mld USD i udziałem rynkowym 14.4%, które zepchnęło z tej pozycji AUO.


Żródło: DisplaySearch

David Hsieh, wiceprezes DisplaySearch spodziewa się, że stopień wykorzystania zdolności produkcyjnych sektora w 2Q.2009 wyniesie 80%.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 11 2018 10:46 V9.5.4-1