reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bombardier Przemysł elektroniczny | 22 lipca 2013

Bombardier rozwija produkcję automatyki w Katowicach

Katowicki ZWUS, przejęty w roku 2011 przez koncern Bombardier, ma opracowywać i produkować urządzenia automatyki kolejowej na cały świat. Zapowiada zwiększenie zatrudnienia.

Prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska, Sławomir Nalewajka, zapowiada zwiększenie zatrudnienia o około 30 inżynierów, co jest związane z rozszerzeniem działalności firmy na wszystkie kraje Europy Środkowo -Wschodniej. Oznacza to, że produkowane w Katowicach urządzenia automatyki kolejowej będą sprzedawane nie tylko w Polsce, na Ukrainie, Białorusi, Słowacji i w Czechach - jak do tej pory - ale także np. w Niemczech, czy krajach Beneluksu. Firma produkuje m.in. systemy sterowania ruchem kolejowym na stacjach i szlakach, systemy sygnalizacji przejazdowej, systemy i urządzenia przytorowe, jak napędy zwrotnicowe i rogatkowe, liczniki osi, obwody torowe oraz sygnalizatory świetlne. Prezes wskazał, że firma ma problem ze znalezieniem w Polsce specjalistów od automatyki kolejowej. "To dzisiaj rzadka specjalizacja. Ale współpracujemy z uczelniami, np. Politechniką Śląską w Gliwicach i staramy się zatrudniać najlepszych studentów. Ale konkurencja o nich z innymi pracodawcami jest bardzo duża" - wyjaśnił. Poza urządzeniami automatyki kolejowej, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska sprzedaje także systemy kontroli prowadzenia pociągu ERTMS/ETCS - czyli części europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym, który obejmuje radiołączność pociągową i kontrolę jazdy pociągu. W lutym 2011 r. Bombardier Transportation kupił od PKP S.A. 60 proc. udziałów w spółce i stał się jej wyłącznym właścicielem. Po sfinalizowaniu transakcji koncern Bombardier zdecydował, że polska firma z siedzibą w Katowicach będzie obsługiwać nie tylko rodzimy rynek, ale także Ukrainę, Białoruś, Słowację i Czechy. Bombardier to kanadyjski koncern, produkujący samoloty, pociągi, lokomotywy, tramwaje i pociągi metra, a także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Koncern zatrudnia ponad 71,5 tys. pracowników na całym świecie. Skonsolidowane przychody koncernu za 2012 r. to 16,8 mld dolarów. Koncern nie ujawnia wyników finansowych poszczególnych firm wchodzących w jej skład - przedstawia tylko wyniki skonsolidowane. Źródło: PAP
reklama
Załaduj więcej newsów
August 06 2019 20:55 V14.1.1-2