reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© pavel-semenov-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 19 lipca 2013

Polacy lubią duże telewizory

Telewizory kineskopowe to zamierzchła przeszłość? Niezupełnie, nadal ma je w swoich domach prawie jedna trzecia Polaków.


Telewizory kineskopowe są nadal w 31% polskich domów. Jednak półtora roku temu były jeszcze w 39% polskich gospodarstw domowych. Do wymiany telewizorów na nowe skłaniają Polaków wielkie widowiska sportowe, takie jak ubiegłoroczne Euro 2012 i Olimpiada w Londynie oraz postępujący proces cyfryzacji telewizji naziemnej. Przy wyborze nowego odbiornika liczy się dla nas przede wszystkim rozmiar i cena, ale dużą wagę przykładamy również do marki – wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Toshiby. Według szacunków w użyciu jest wciąż około 4 mln odbiorników starego typu (CTR). Jak podkreśla Piotr Golonka, koordynator ds. marketingu w Toshibie, wyraźnie widać tendencję spadkową. – Jeżeli ta tendencja się utrzyma, to szacujemy, że w przeciągu 4-5 lat te telewizory mogą całkiem zniknąć z rynku – mówi Piotr Golonka Agencji Informacyjnej Newseria. Obecnie głównym typem telewizorów w polskich domach są urządzenia z ekranami LCD (ciekło-krystalicznymi). Wybór nowego modelu determinuje kilka czynników. Przede wszystkim liczy się dla nas cena oraz rozmiar ekranu. – Polacy szukają telewizorów dużych i tanich. Mówiąc dużych, mam na myśli telewizory 40-calowe i większe. Do tej pory standardem w naszych domach były telewizory 32-calowe. To się zmienia, Polacy coraz bardziej przekonują się do dużych odbiorników i takich też poszukują – wyjaśnia przedstawiciel Toshiby. – Większość respondentów w badaniu, które przeprowadziliśmy, deklaruje zakup telewizora z półki cenowej między 1,5 tys. a 3 tys. PLN. Dwie trzecie badanych wskazuje, że istotna przy wyborze sprzętu jest także jego marka. – Około 50% naszych respondentów możemy określić jako osoby oddane marce. Z dużym prawdopodobieństwem możemy przyjąć, że wymieniając telewizor, wymienią go na sprzęt tej samej marki – mówi Piotr Golonka. Badania przeprowadzone przez TNS Polska dla Toshiby pokazały również zróżnicowane preferencje kobiet i mężczyzn w wyborze nowego telewizora. Mężczyźni częściej deklarują chęć zakupu 46-calowych ekranów z dodatkowymi funkcjami (3D, smart), a co za tym idzie są gotowi wydać na sprzęt więcej. 9 proc. przebadanych mężczyzn zainteresowanych jest telewizorami kosztującymi ponad 5 tys. PLN. Z kolei kobiety najchętniej wybierają odbiorniki o przekątnej od 32 do 37 cali, relatywnie tanie – do 2 tys. PLN. --- Źródło: Newseria
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-2