reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© grzegorz-kula-dreamstime.com Rynki | 18 lipca 2013

5 mln inteligentnych zegarków w 2014 roku

Prognozy na 2014 rok, w porównaniu z oszacowaniami dotyczącymi tego roku, wskazują na wzrost popytu na smartwatche o 900%.


Eksperci z firmy Canalys spodziewają się olbrzymiego wzrostu sprzedaży inteligentnych zegarków w przyszłym roku. Analitycy szacują, że w 2012 roku 300 tys. sztuk tych urządzeń trafiło do klientów. W tym roku ma ich być 500 tys., a 2014 rok ma przynieść prawdziwy boom na smartwatche, gdy do gry wkroczą wielcy gracze: Apple, Google, Samsung i Microsoft. W tej chwili urządzenia można kupić od Sony, Motoroli i Pebble. Smartwatch to gadżet, w którym olbrzymie znaczenie ma wygląd. Nie zastąpi smartfona, zalicza się go raczej do akcesoriów, a nawet „appcesoriów” - bo pojawiło się już nowe określenie. Tak czy inaczej, przed projektantami stoi trudne zadanie: inteligentny zegarek musi wyglądać elegancko i nowocześnie, a przy tym na tyle „stylowo”, by konsumenci zechcieli za ów (niekoniecznie potrzebny) dodatek zapłacić. W dodatku trzeba upchnąć całą elektronikę na bardzo małej powierzchni. Problemem jest też zasilanie, które limituje chociażby liczbę użytych sensorów i wymaga komunikacji z telefonem za pomocą Bluetooth Low Energy. Przy obecnych bateriach o łączności komórkowej między smartwatchem a smartfonem można zapomnieć. To, czy inteligentne zegarki trafią w gust klientów dopiero się okaże, ale Chris Jones, analityk firmy Canalys wróży im świetlaną przyszłość - Smartwatche będą najważniejszą kategorią produktów w branży elektroniki konsumenckiej od czasu, gdy iPady Apple'a zdefiniowały rynek tabletów – mówi Jones. --- Źródło: Canalys
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-2