reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Rynki | 10 lipca 2013

Wyświetlacze HUD dla samochodów zdobywają rynek

Kiedyś używali ich piloci myśliwców, dzisiaj można je znaleźć w samochodach i to niekoniecznie tych z najwyższej półki. Czas na ekrany HUD.


HUD czyli Head-Up Display to wyświetlacze przezierne prezentujące obraz na szybie bez zasłaniania widoku. Początkowo korzystali z nich tylko wojskowi, teraz znalazły swoja drogę do naszych samochodów. Jak ocenia IHS Automotive, rynek tych urządzeń dla branży motoryzacyjnej w najbliższych latach będzie się bardzo dynamicznie rozwijał. W 2012 roku sprzedano 1,2 mln sztuk samochodów wyposażonych w HUD-y, a w 2020 roku ta liczba ma wynieść 9,1 mln. Przekładając to na procenty: w zeszłym roku 2% sprzedanych samochodów miało zamontowany wyświetlacz HUD, natomiast w 2020 roku będzie ich o 7 punktów procentowych więcej – szacuje IHS. Obecni dostawcy wyświetlaczy HUD to m.in. Nippon Seiki, Denso, Delphi i Continental. Firmy OEM oferujące te urządzenia to na przykład GM, BMW, Mercedes i Audi. © IHS HUD wyświetla na przedniej szybie, na wprost linii wzroku kierowcy, istotne informacje, takie jak aktualna prędkość. Można go też zintegrować z nawigacją, dzięki czemu wskazówki dotyczące kierunku jazdy, czy nawet informacje na temat rozpoznanych znaków drogowych również będą prezentowane w wygodny sposób. Zaletą tego rodzaju wyświetlaczy jest fakt, że nie trzeba odrywać wzroku od drogi, co może poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. W przyszłości wyświetlacze HUD mogą obejmować całą powierzchnię szyby i prezentować obraz w trybie rozszerzonej rzeczywistości. Wizualizacja przygotowana przez BMW pokazuje jak wyglądają przykładowe informacje i ostrzeżenia podczas jazdy z użyciem Head-Up Display.
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-1