reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Nexteer
Przemysł elektroniczny |

Duże inwestycje Nexteer w Polsce

Z taśm produkcyjnych gliwickiej fabryki do końca roku zjedzie niemal 70 tys. układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), przeznaczonych do nowego modelu koncernu GM - Opla Adam.


Rozpoczęcie seryjnej produkcji systemów to efekt pomyślnego zakończenia w 2012 roku przez gliwicki zakład etapu testowego. Testową produkcję układów EPS (Electric Power Steering) rozpoczęto w gliwickiej fabryce niemal rok temu w ramach nowego projektu wchodzącego w skład wartej prawie 200 mln PLN inwestycji koncernu Nexteer w Polsce. Do końca 2012 roku wyprodukowano łącznie 5 tys. egzemplarzy, a po zakończeniu etapu testowego wolumen produkcji układów EPS dla modelu Opel Adam został zwiększony piętnastokrotnie. – Rozpoczęcie masowej produkcji to element strategii inwestycyjnej Nexteer Automotive w Europie, polegającej na konsekwentnym rozwijaniu zakładów w Gliwicach i Tychach. Wiąże się także ze zwiększonym zainteresowaniem koncernów motoryzacyjnych technologią EPS, gwarantującą wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakości przy znacznym spadku poziomu emisji CO2 oraz zredukowaniu zużycia paliwa – mówi Rafał Wyszomirski, generalny dyrektor operacyjny koncernu Nexteer Automotive oraz prezes zarządu Nexteer Automotive Poland.
Elektryczny układ kierowniczy CEPS produkowany w gliwickiej fabryce Nexteer Automotive © Nexteer
Produkowane w Gliwicach egzemplarze EPS przeznaczone dla Opla Adam należą do najnowszej generacji układów ze wspomaganiem elektrycznym, montowanych przy kolumnie kierownicy (tzw. Column EPS lub CEPS). Powstają one na nowej, specjalnie w tym celu stworzonej linii produkcyjnej. Poza nimi gliwicka fabryka Nexteer Automotive, funkcjonująca już od sześciu lat, wytwarza także kolumny kierownicze oraz układy ze wspomaganiem hydraulicznym. Wraz z drugą polską fabryką koncernu – ulokowaną w Tychach, jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Nexteer Automotive na świecie, zarówno pod względem produkcji, jak i zatrudnienia. W 2012 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal 1,5 mln elektrycznych układów kierowniczych. W fabrykach koncernu na całym świecie z taśm produkcyjnych zjechały w tym samym czasie łącznie 3 mln układów EPS. W 2013 roku, m.in. dzięki zwiększeniu wolumenu produkcji w Gliwicach, liczba ta będzie jeszcze większa. Wpływ na wskaźniki produkcji ma także rosnąca popularność układów EPS, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych, hydraulicznych rozwiązań. Producenci z branży automotive coraz częściej dostrzegają walory układów EPS, takie jak: poprawa bezpieczeństwa jazdy i właściwości jezdnych samochodów oraz pozytywny wpływ na środowisko, przejawiający się zmniejszeniem zużycia paliwa i ograniczeniem emisji CO2 do atmosfery. Jak przewidują analitycy Nexteer, pod koniec obecnej dekady ponad połowa samochodów na świecie ma być wyposażona w elektrycznie układy kierownicze. --- Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Gliwicach oraz Tychach, zatrudniające łącznie ok. 1150 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych. W obrębie tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama