reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ginasanders-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 20 maja 2013

Kłopoty Fabryki Samochodów Honker

Lubelski producent samochodów jest w prawdziwych tarapatach. Ma problemy ze znalezieniem kontraktów i zalega z pieniędzmi syndykowi masy upadłości Daewoo Motor Poland.


- Naszej fabryce ponownie grozi upadłość. Aby uzyskać niezbędne kredyty inwestycyjne, potrzebujemy gwarancji rządowej na 300 mln PLN. Dobrym wsparciem byłoby również bezpośrednie dofinansowanie FS Honker kwotą na poziomie 150 mln PLN – "Puls Biznesu" cytuje list Zbigniewa Tymińskiego, prezesa DZT Tymińscy, właściciela FS Honker do parlamentarzystów. Posłowie i senatorowie z Lubelskiego Zespołu Parlamentarnego spotkają się w tej sprawie z prezesem firmy 27 maja. Czego oczekuje Zbigniew Tymiński? Jego zdaniem jedyną szansą dla fabryki jest wznowienie na szeroką skalę produkcji samochodów terenowych i dostawczych. FS Honker mógłby sprzedawać nawet 2,5 tys. pojazdów rocznie, gdyby został dostawcą dla wojska, służb granicznych, policji, służb leśnych czy zakładów energetycznych. Jacek Czerniak z SLD, wiceprzewodniczący Lubelskiego Zespołu Parlamentarnego deklaruje chęć pomocy, ale podkreśla, że w kraju mamy gospodarkę rynkową i państwowe przedsiębiorstwa obowiązuje ustawa o zamówieniach publicznych. Firma DZT Tymińscy przejęła upadłe zakłady koreańskiego koncernu Daewoo w 2009 roku zastępując rosyjsko-brytyjskie konsorcjum Intrall. Od sierpnia 2011 roku przedsiębiorstwo działało w nowej formie prawnej jako DZT Fabryka Samochodów w Lublinie. We wrześniu 2012 roku firma przyjęła nazwę Fabryka Samochodów Honker. --- Źródło: Puls Biznesu
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 18 2019 05:19 V13.0.9-2