reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© farang-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 14 maja 2013

Samsung zapłaci ponad 2 mln PLN kary

UOKiK nałożył sankcję finansową w wysokości 2,288 mln PLN za reklamę naśladującą rządową kampanię dotyczącą cyfryzacji.


Postępowanie przeciwko spółce Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku. Dotyczyło kampanii reklamującej telewizory tego producenta odnoszącej się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego. Spółka w reklamie telewizorów zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji przygotowaną przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska Urząd nałożył sankcję finansową – 2,288 mln PLN. Określając wysokość kary, Urząd, wziął pod uwagę wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania przez Urząd oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponadto Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspiera proces cyfryzacji sprawdzając czy przedsiębiorcy sprzedający telewizory i dekodery działają zgodnie z przepisami dotyczącymi cyfryzacji. Inspekcja Handlowa na bieżąco prowadzi kontrole, do końca marca 2013 roku zbadanych zostało 694 przedsiębiorców. Nieprawidłowości wykryto u 57 z nich (8,2%). Dotyczyły one głównie braku oświadczeń konsumentów kupujących telewizory starego typu i dekodery, jak i wymaganych informacji w sklepie. --- Źródło: UOKiK
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 18 2019 10:52 V14.4.0-1