reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© dave-cox-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 29 kwietnia 2013

Tablety będą się sprzedawać jak ciepłe bułeczki

Eksperci twierdzą, że widoczny będzie wzrost sprzedaży tabletów i ultrabooków. Co jeszcze będziemy chętnie kupowali w tym roku?


- W 2013 roku wzrośnie sprzedaż ultrabooków, ale uwaga wszystkich skierowana będzie w głównej mierze na tablety – przewiduje Jan Zdebel, prezes sieci Alsen. - W tym roku możemy się również spodziewać wzrostu sprzedaży monitorów zaopatrzonych w tuner telewizji cyfrowej oraz monitorów asygnowanych funkcją Dual Smart Solution. Liczymy także na szerokie zainteresowanie telewizorami z funkcją SmartTV – dodaje Jan Zdebel. Według ekspertów sieci Alsen, w drugiej połowie 2013 roku zauważymy znaczny wzrost sprzedaży tabletów o przekątnej ekranu do 8 cali i ponad 10 cali działających w oparciu o system Windows 8. - Modele z W8, które pojawiły się w ofercie sprzedażowej na początku 2013 roku szybko zyskały zaufanie użytkowników – tłumaczy Jan Zdebel. -Natomiast regularne obniżki cen tabletów A-brendowych sprawią, że modele B-brendowe (segment ekono) będą notowały spadki sprzedaży - dodaje. W trzecim i czwartym kwartale spodziewany jest wzrost sprzedaży smartfonów Nokia z systemem Windows 8. Sprzedaż pozostałych smartfonów bazujących na systemie Android powinna utrzymać się na stałym poziomie. W tym roku do sprzedaży trafią tanie ultrabooki, które będą głównym motorem napędowym tego sektora – o wszystkim powinna zadecydować cena, która będzie sukcesywnie spadać. Wraz z nią niestety spadać może również jakość, która będzie nakierowana na produkcję modeli z obudowami wykonanymi z plastiku. Pojawią się hybrydowe konstrukcje z mniejszym udziałem elementów uznawanych za drogie, jak na przykład zastąpienie dysków SSD dyskami talerzowymi HDD lub hybrydowymi HDD/SDD. Jednakże ten akcent może tylko przyczynić się do wzrostu popularności ultrabooków , a co za tym idzie – większej sprzedaży – prognozują eksperci Alsen. - Przewidujemy również wzrost sprzedaży komputerów All-in-One – ceny tych urządzeń w ostatnim okresie znacząco spadły. A-brendowe modele z matrycami dotykowymi powyżej 23 cali wyposażone w dedykowane karty graficzne będą idealnym rozwiązaniem dla zaawansowanych gier – dodaje Jan Zdebel. Na brak zainteresowania nie będą również narzekały produkty gamingowe, jak na przykład akcesoria Creative. W sprzedaży goszczą od niedawna monitory LG z 10 punktowym ekranem dotykowym i matrycą IPS. Monitory z funkcją Mega Contrast zapewniają wysoki współczynnik kontrastu oraz doskonałą tonalność i czystość obrazu. Ciekawą propozycją jest również funkcja Dual Smart Solution, która dzieli ekran na dwie części w monitorach LG LED serii EN33. Wzrastający popyt na sprzęt z ekranem dotykowym sprawi, że tego typu produkty będą z końcem roku najpopularniejsze na rynku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-2