reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© homiel-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 17 kwietnia 2013

Lena Lighting: zysk w górę o 17,6%

Mimo słabego rynku krajowego, Lena Lighting odnotowała wzrost sprzedaży i zysków.


Podobnie jak inne spółki z branży oświetleniowej, Lena Lighting odczuła spadek koniunktury na polskim rynku (przychody w obrocie krajowym spadły o 10%), szczególnie dał się we znaki kryzys w branży budowlanej. Jednak wyniki sprzedaży na rynki zewnętrzne zrekompensowały słabość krajowego rynku i Lena Lighting odnotowała wyraźny wzrost zysków. Przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowią ponad 55% przychodów firmy. Według opinii zarządu spółki, trudna sytuacja na polskim rynku ma się utrzymywać jeszcze przez dwa lata. - Zakładamy, że w 2013 roku w związku z sytuacją makroekonomiczną głównym w Europie motorem wzrostu dla rynku oświetleniowego nie będą nowe inwestycje, a raczej inwestycje odtworzeniowe - pisze Włodzimierz Lesiński, prezes zarządu Lena Lighting w liście do akcjonariuszy. Główny popyt ma być związany z wymianą zużytych opraw oświetleniowych na nowe rozwiązania. Priorytetem na 2013 rok jest według spółki wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań i produktów, firma zamierza też rozszerzać oferowany asortyment o oprawy oparte na źródłach światła typu LED. Wybrane dane finansowe firmy Lena Lighting za rok 2012 (w nawiasach dane za 2011 rok):
  • przychody: 102,807 mln PLN (101,512 mln PLN)
  • zysk netto: 8,834 mln PLN (7,508 mln PLN)
  • zysk operacyjny: 11,045 mln PLN (9,471 mln PLN)
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-1