© zyxx-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Dobre wyniki AC S.A.
Wartość sprzedaży wzrosła o ponad 13% w stosunku do roku ubiegłego sięgając poziomu 159 mln PLN, a zysk netto wyniósł 25,1 mln PLN rosnąc o 11%. Spółka szacuje, że jej udział w rynku krajowym przekroczył już 50%.
Białostocki producent marki STAG podsumował rok 2012. Oprócz rynku polskiego, na którym AC wyszło na pozycję lidera, spółka jest obecna w ponad 40 krajach.
Ubiegły rok to czas rozwoju nowych technologii, nad którymi pracują inżynierowie w otwartym w 2012 roku centrum badawczo-rozwojowym. Konkurencyjność firmy potwierdza zawarta w maju umowa z Mitsubishi Motors Polska w zakresie montażu instalacji STAG do fabrycznie nowych samochodów.
Następnym krokiem ma być nowa hala produkcyjna, w której będą wytwarzane wiązki i elektronika. Budowa rozpoczęła się w 2012 roku, a otwarcie jest planowane na III kwartał 2013 roku. - Zakończenie tej inwestycji będzie ważnym krokiem na drodze przekształcenia firmy w nowoczesną, zautomatyzowaną i zoptymalizowaną pod względem procesów produkcyjnych fabrykę. Przed nami okres intensywnego rozwoju organicznego i wzmożonej aktywności na rynku – pisze Katarzyna Rutkowska, prezes AC S.A. w liście do akcjonariuszy.
Wybrane dane finansowe firmy AC SA za rok 2012 (w nawiasach dane za 2011 r.):
- przychody: 159 mln PLN (140,6 mln PLN), +13%
- zysk z działalności operacyjnej: 29,4 mln PLN (28,2 mln PLN), +4%
- zysk netto: 25,1 mln PLN (22,6 mln PLN), +11%
- dywidenda na akcję: 2,1 PLN (2,38 PLN), - 12%