reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© zyxx-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 19 marca 2013

Dobre wyniki AC S.A.

Wartość sprzedaży wzrosła o ponad 13% w stosunku do roku ubiegłego sięgając poziomu 159 mln PLN, a zysk netto wyniósł 25,1 mln PLN rosnąc o 11%. Spółka szacuje, że jej udział w rynku krajowym przekroczył już 50%.

Białostocki producent marki STAG podsumował rok 2012. Oprócz rynku polskiego, na którym AC wyszło na pozycję lidera, spółka jest obecna w ponad 40 krajach. Ubiegły rok to czas rozwoju nowych technologii, nad którymi pracują inżynierowie w otwartym w 2012 roku centrum badawczo-rozwojowym. Konkurencyjność firmy potwierdza zawarta w maju umowa z Mitsubishi Motors Polska w zakresie montażu instalacji STAG do fabrycznie nowych samochodów. Następnym krokiem ma być nowa hala produkcyjna, w której będą wytwarzane wiązki i elektronika. Budowa rozpoczęła się w 2012 roku, a otwarcie jest planowane na III kwartał 2013 roku. - Zakończenie tej inwestycji będzie ważnym krokiem na drodze przekształcenia firmy w nowoczesną, zautomatyzowaną i zoptymalizowaną pod względem procesów produkcyjnych fabrykę. Przed nami okres intensywnego rozwoju organicznego i wzmożonej aktywności na rynku – pisze Katarzyna Rutkowska, prezes AC S.A. w liście do akcjonariuszy. Wybrane dane finansowe firmy AC SA za rok 2012 (w nawiasach dane za 2011 r.):
  • przychody: 159 mln PLN (140,6 mln PLN), +13%
  • zysk z działalności operacyjnej: 29,4 mln PLN (28,2 mln PLN), +4%
  • zysk netto: 25,1 mln PLN (22,6 mln PLN), +11%
  • dywidenda na akcję: 2,1 PLN (2,38 PLN), - 12%
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 11 2019 16:34 V14.7.10-2