reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 15 kwietnia 2009

Philips ogłosił stratę za 1Q 2009

Philips zapowiedział dodatkowe cięcia kosztów w wyniku poniesienia straty w 1Q2009

Globalne spowolnienie wpłynęło na wyniki na rynkach elektroniki konsumenckiej oraz oświetlenia, natomiast dywizja Healthcare musiała sprostać bardzo słabemu popytowi na rynku szpitalnym w USA. Jedynie wyniki na rynkach wschodzących oraz wyniki na rynku domowych urządzeń medycznych pozostały dobre. Philips odnotował 17% spadek sprzedaży w 1Q, do poziomu 5.1 mld EUR oraz stratę netto na poziomie 59 mln EUR. Proces redukcji kosztów stałych przebiega zgodnie z planem, lecz ma być rozszerzony o kolejne działania, które w sumie mają przynieść 500 mln EUR oszczędności rocznie. ’W 1Q2009 obserwowaliśmy dalsze pogarszanie się warunków rynkowych. Podczas gdy do tej pory odczuwaliśmy ich negatywny wpływ na rynkach konsumenckim, budowlanym oraz motoryzacyjnym, teraz ucierpiała również nasza dywizja Healthcare. Nie spodziewamy się również zasadniczej poprawy sytuacji w Q2. W konsekwencji działań podjętych w roku 2008, nasz program redukcji kosztów stałych przebiegał prawidłowo w 1Q. Spodziewamy się, że przyniesie 500 mln EUR rocznych oszczędności i zostanie zrealizowany do końca roku 2009, przyśpieszymy także działania restrukturyzacyjne w 2Q, w szczególności w dywizji Oświetlenia. Jednocześnie będziemy kontynuować wprowadzanie naszej strategii budowania przewagi na rynkach Health oraz Well-being [jakości życia], podtrzymamy nasze inwestycje w sferach R&D, marketingu i niewielkich przejęć, wychodząc jednocześnie z inwestycji w LG Display. Będziemy kontynuować inwestowanie w naszą przyszłość, dynamicznie zarządzać kosztami w powiązaniu z osiąganymi przychodami, dając priorytet przepływom gotówkowym i wysokiej płynności finansowej’ powiedział Gerard Kleisterlee, Prezes i CEO Royal Philips Electronics.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-2