reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: Smartrack Komponenty | 17 marca 2009

Smartrac odnotował dobre wyniki w roku 2008

Pomimo trudnych warunków ekonomicznych, lider branży RFID, Smartrac może zaliczyć rok 2008 do udanych. Pomimo panującego kryzysu, firma podniosła sprzedaż i przepływy operacyjne, zachowała też zadowalający poziom rentowności.

Sprzedaż Smartrac w roku 2008 wyniosła 112.3 mln EUR, co stanowi wzrost o 16% w stosunku do poprzedniego okresu (96.6 mln EUR). Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej w roku 2008 wyniosły 19.3 mln EUR, porównaniu do 16.7 mln EUR w roku 2007 (+15%). Najważniejsze wydarzenia wpływające na wyniki firmy w roku 2008 były następujące: • Konieczność skompensowania spadku sprzedaży produktów ePassport w USA. W drugiej połowie roku recesja spowodowała spadek aktywności turystycznej i obcięcie budżetów na podróże służbowe w firmach. W efekcie, w roku 2008 SMARTRAC dostarczył amerykańskim klientom o 40% mniej wkładek do e-paszportów. Jednak dzięki nowo uruchomionym projektom SMARTRAC był w stanie częściowo skompensować ten spadek, między innymi dzięki 54% wzrostowi sprzedaży linii produktowej ePayment oraz 8o% wzrostowi w niektórych innych segmentach. • Wzrost zdolności produkcyjnych do rekordowego poziomu. W roku 2008, SMARTRAC umocnił swoją pozycję jako czołowy dostawca transponderów RFID, posiadający największe moce produkcyjne na świecie. W trakcie roku SMARTRAC zwiększył moce produkcyjne w swoich czterech zakładach w Ayutthaya (Tajlandia) z 15 do 24 mln sztuk miesięcznie. Co więcej, SMARTRAC zakończył budowę i certyfikację nowej fabryki w USA, stanowiącej kolejny element globalnej sieci produkcyjnej koncernu. SMARTRAC posiada obecnie zakłady produkcyjne w Azji, Europie i USA. • Przejęcie Sokymat Automotive GmbH. We wrześniu 2008 SMARTRAC przejął Sokymat Automotive GmbH. Obie firmy miały zbliżona pozycję na rynku RFID. Przejęcie rozszerzyło portfolio produktów i stanowiło ważny krok na drodze do lepszego zbalansowania oferowanej gamy rozwiązań. SMARTRAC wprowadził też nową platformę, umożliwiającą przyśpieszoną ekspansję na rynkach przemysłowym, logistycznym i znakowania zwierząt. Akwizycja Sokymat Automotive umożliwiła również dostęp do przemysłu motoryzacyjnego, na którym niemiecka firma miała bardzo mocna pozycję.
Załaduj więcej newsów
September 20 2019 17:48 V14.4.1-1