© Mitsubishi
Komponenty |
Toshiba przedstawia budowę baterii stosowanej w i-Miev
Firma Toshiba zaprezentowała z okazji „Smart City Week 2011” swoje akumulatory Li-Ion stosowane w nowym samochodzie Mitsubishi: i-Miev. Można więc się przyjrzeć temu, co stanowi jeden z głównych elementów nowoczesnych samochodów elektrycznych.
Z okazji targów „Smart City Week 2011” firma Toshiba uchyliła rąbka tajemnicy, oficjalnie prezentując swoje akumulatory Li-Ion stosowane w elektrycznym samochodzie koncernu Mitsibishi: i-Miev.
Najnowszy zestaw baterii Li-Ion jest w stanie dostarczyć napięcia 330 V, gromadząc przy tym energię 16 kWh! Pojemność całościowa to około 80 Ah. Akumulatory te są umieszczane w ramie samochodu i-Miev.
Bateria składa się z kilku (dokładnie 24) modułów, z czego jeden daje napięcie średnio 27,6 V (zakres od 18 do 32,4 V przy pełnym naładowaniu). Pojemność pojedynczego moduły wynosi 40 Ah. Jego wymiary to 360 na niecałe 190 na 125 mm. Umieszczane są równolegle i szeregowo (odpowiednio 2x12) by osiągnąć jak najlepsze parametry.
Każdy z modułów składa się z 18 pojedynczych ogniw. Umieszczone są, tak jak cała bateria, w sposób mieszany, czyi równolegle i szeregowo (odpowiednio 2x9). Oznacza to, że cały akumulator pojazdu składa się z 234 ogniw Li-Ion.