reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AW Komponenty | 28 marca 2011

Nowoczesne systemy pozycjonuj膮ce

Najnowsze systemy, opr贸cz wykorzystania satelitarnego systemu nawigacji GPS, wykorzystywa膰 b臋d膮 tak偶e sie膰 GPRS oraz, co ciekawe, 3-osiowy akcelerometr.
Wszystko to po to, by mie膰 jeszcze lepszy wgl膮d na to jak pojazd dzia艂a i jak si臋 porusza. GPS i GPRS s艂u偶膮 do wzgl臋dnie dok艂adnego ustalenia pozycji oraz przesy艂ania danych, jednak偶e akcelerometr pe艂ni tu nieco inn膮 funkcj臋. Za jego pomoc膮 nie mo偶na ustali膰 pozycji, ale z powodzeniem mo偶na wyznaczy膰 trajektori臋 ruchu pojazdu, dok艂adniej ni偶 w przypadku system贸w komunikacji bezprzewodowej. Chodzi tu przede wszystkim oto, aby odwzorowa膰 przeci膮偶enia takie jak przy艣pieszenie, hamowanie, skr臋t, jak mocno i szybko si臋 skr臋ci艂o. Wszystko to pozwoli, wraz z uwzgl臋dnieniem czasu, na dok艂adne odwzorowanie trasy, jak膮 porusza艂 si臋 pojazd. Umo偶liwi to, nie tylko lepsz膮 kontrol臋 nad tym gdzie znajduje si臋 pojazd, ale tak偶e jak je藕dzi艂, co mo偶e przyda膰 si臋 w diagnostyce samochodowej, chocia偶by do sprawdzania stanu poszczeg贸lnych amortyzator贸w, a tak偶e przy odszkodowaniach. Mowa tu o uk艂adzie Spider MT 2500 od firmy Novell. Jest to uk艂ad scalony mog膮cy odczytywa膰 sygna艂y z GPS i GPRS przy u偶yciu specjalnej anteny. Zintegrowano w nim tak偶e wspomniany ju偶 akcelerometr. Producent zapewnia, 偶e ich uk艂ad, mimo bogatego wyposa偶enia b臋dzie tani, zar贸wno w implementacji, jak i w czasie eksploatacji. Zosta艂 on tak偶e specjalnie zoptymalizowany do pracy bezprzewodowej, szybkiego i bezpiecznego przesy艂ania danych w czasie rzeczywistym.
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2