reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AW
Komponenty |

Nowoczesne systemy pozycjonujące

Najnowsze systemy, oprócz wykorzystania satelitarnego systemu nawigacji GPS, wykorzystywać będą także sieć GPRS oraz, co ciekawe, 3-osiowy akcelerometr.

Wszystko to po to, by mieć jeszcze lepszy wgląd na to jak pojazd działa i jak się porusza. GPS i GPRS służą do względnie dokładnego ustalenia pozycji oraz przesyłania danych, jednakże akcelerometr pełni tu nieco inną funkcję. Za jego pomocą nie można ustalić pozycji, ale z powodzeniem można wyznaczyć trajektorię ruchu pojazdu, dokładniej niż w przypadku systemów komunikacji bezprzewodowej. Chodzi tu przede wszystkim oto, aby odwzorować przeciążenia takie jak przyśpieszenie, hamowanie, skręt, jak mocno i szybko się skręciło. Wszystko to pozwoli, wraz z uwzględnieniem czasu, na dokładne odwzorowanie trasy, jaką poruszał się pojazd. Umożliwi to, nie tylko lepszą kontrolę nad tym gdzie znajduje się pojazd, ale także jak jeździł, co może przydać się w diagnostyce samochodowej, chociażby do sprawdzania stanu poszczególnych amortyzatorów, a także przy odszkodowaniach. Mowa tu o układzie Spider MT 2500 od firmy Novell. Jest to układ scalony mogący odczytywać sygnały z GPS i GPRS przy użyciu specjalnej anteny. Zintegrowano w nim także wspomniany już akcelerometr. Producent zapewnia, że ich układ, mimo bogatego wyposażenia będzie tani, zarówno w implementacji, jak i w czasie eksploatacji. Został on także specjalnie zoptymalizowany do pracy bezprzewodowej, szybkiego i bezpiecznego przesyłania danych w czasie rzeczywistym.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama