reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Komponenty | 25 listopada 2010

LG zmienia system zakupów i oszczędza miliardy

Jak zaoszczędzić 15 mld USD? Scentralizować zakupy i zaangażować specjalistę ds. zakupów już w procesie projektowania.

Tom Linton, Chief Procurement Officer koncernu LG, na przestrzeni ostatnich 3 lat zcentralizował system zakupów, dzięki czemu firma zaoszczędziła miliardy USD na kosztach materiałów. Tom Linton zarządza zakupami materiałów bezpośrednich o wartości 30 mld USD rocznie. W roku 2008, bezpośrednio po przejściu do LG, nowy sposób dokonywania zakupów pozwolił zaoszczędzić 4.7 mld USD, rok później kolejne 5.9 mld USD. W tym roku Linton postawił sobie za cel kolejne 5.2 mld USD. Część oszczędności to po prostu wynik spadku cen komponentów w efekcie słabnącego popytu. Jednak większość oszczędności udało się uzyskać dzięki centralizacji funkcji zakupów dla pięciu zasadniczych business unit’ów firmy: home entertainment, mobile communications, home appliances, business solutions oraz air conditioning. W efekcie centralizacji, LG było w stanie uzyskać ogromne obniżki cen od dostawców. Co więcej, centralizacja pozwoliła nie tylko na cięcia kosztów, lecz również usprawniła proces asymilacji nowych technologii do produktów LG. ‘Powołaliśmy inżynierów zakupów w naszych działach R&D oraz centrach projektowych. Już na etapie prototypu w proces zaangażowani są specjaliści od zakupów’ mówi na łamach miesięcznika Sourcing Tom Linton. Jednym z ważniejszych zadań, stawianych przed specjalistami ds. zakupów w procesie NPI, jest trzymanie się maksymalnych poziomów BOM; specjaliści ds. zakupów wspomagają w tym zakresie inżynierów, wyszukując odpowiedniego dostawcę. Pracownicy działu zakupów wspomagają też proces asymilacji nowinek i jak ujmuje to Linton, są oni ‘oczami i uszami firmy, otwartymi na to, co dzieje się w otoczeniu’. Zaangażowanie specjalistów ds. zakupów sięga często jeszcze głębiej. LG praktykuje spotkania z swoimi dostawcami, podczas których dyskutowane są technologie, nad którymi producenci komponentów dopiero pracują, czy też wyznaczane są długofalowe trendy, którymi podążają firmy w procesie projektowania chipów. Źródło: Sourcing, listopad 2010
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-1