System parkowania bez kierowcy od Boscha i Mercedes-Benz
Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego zatwierdził w pełni zautomatyzowany system parkingowy zaprojektowany oraz stworzony przez Boscha wraz z Mercedesem. Na początku system będzie dopuszczony do użytku na parkingu P6 prowadzonym przez APCOA na lotnisku w Stuttgarcie – informuje Bosch w komunikacie.
„Pierwsza na świecie zgoda na korzystanie przez klientów z naszej w pełni zautomatyzowanej i autonomicznej funkcji parkowania, opracowanej wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Bosch, pokazuje, że bycie liderem w zakresie innowacji oraz „Made in Germany” idą w parze” — mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii, odpowiedzialny za rozwój i zamówienia. „Po wprowadzeniu na rynek naszego systemu DRIVE PILOT z poziomu 3, wkrótce będziemy oferować system z poziomu 4 do parkowania z naszym INTELLIGENT PARK PILOT – wszystko to jeszcze w tym roku. Naprawdę pokazujemy naszym klientom, jak technologia może ułatwić życie i oszczędzić cenny czas”.
Jak podaje Bosch w komunikacie prasowym, pierwsze, specjalne zezwolenie system uzyskał już w 2019 roku. Dzięki temu usługa Automated Valet Parking z wykorzystaniem samochodów testwych bez nadzoru człowieka, mogła być używana na parkingu Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie. Najnowsze zezwolenie jest jednak czymś innym, wprowadza bowiem system na drogę do komercjalizacji.
„Parkowanie bez kierowcy to kluczowy element zautomatyzowanej mobilności. W pełni zautomatyzowany system parkowania, który opracowaliśmy wspólnie z naszym partnerem Mercedes-Benz, pokazuje, jak daleko zaszliśmy już na tej ścieżce rozwoju. Codzienna zautomatyzowana jazda rozpoczyna się od parkowania bez kierowcy” — mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora biznesowego Mobility Solutions. „Od samego początku firma Bosch dążyła do uczynienia infrastruktury parkingów inteligentną. W związku z tym wyznaczyliśmy standardy w tym obszarze. W przyszłości naszym celem jest wyposażanie coraz większej liczby garaży w niezbędne rozwiązania techniczne dla infrastruktury – w ciągu najbliższych kilku lat planujemy wykonać ich kilkaset na całym świecie”.
Bosch zapowiedział w komunikacie prasowym, że obie firmy planują stopniowo wprowadzać usługę parkowania bez kierowcy na parkingu P6 na lotnisku w Stuttgarcie. Dotyczy to Mercedesów Klas S i EQS, które zostały wyprodukowane po lipcu tego roku, a także zostały wyposażone w Inteligentny Park Pilot w ramach Mercedes me connect. Po aktywowaniu tej usługi, aplikacja zarezerwuje miejsce postojowe, a gdy wszyscy pasażerowie opuszczą samochodów, rozpocznie się manewr parkowania.