reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 23 maja 2019

Motoryzacyjny sensor z HDR 120 dB i funkcją LFM

Nowy sensor obrazu od OmniVision może lepiej służyć i pomagać kierowcom w dbaniu o ich bezpieczeństwo. Pomaga w tym bardzo szeroki zakres dynamiczny i funkcje LFM, jak również sprawne przechwytywanie obiektów w ruchu.

Wyścig po jak najszerszy zakres dynamiczny trwa, a producenci osiągają już poziom tego, jak my sami postrzegamy świat (dynamika ludzkiego oka wynosić ma około 120 dB). Szeroki zakres dynamiczny jest przydatny zwłaszcza w aplikacjach, od których zależy nasze bezpieczeństwo. Jednym z takich obszarów jest motoryzacja. I właśnie z myślą o aplikacjach motoryzacyjnych (systemach wizyjnych dookólnych i obserwacji tyłu pojazdu), firma OmniVision opracowała nowy sensor obrazu: OXO1D10. Jest to nowoczesny przetwornik obrazu o rozdzielczości 1 Mpx, który łączy technologię dzielenia pikseli i technologii podwójnego wzmacniania (DCG - „dual conversion gain”). Sensor zapewniać ma pewne przechwytywanie obrazów i ruchu, bez artefaktów. Cechuje się bardzo szerokim zakresem dynamicznym, sięgającym 120 dB (HDR). Posiada też wbudowaną funkcję łagodzenia (niwelowania) migotania LFM. Może więc dobrze współpracować z niedawno opisywanym u nas ISP (https://evertiq.pl/design/23587). Funkcje te mają służyć poprawie bezpieczeństwa kierowcy, ponieważ możliwe jest wychwycenie większej liczby szczegółów sceny. Mowa tu o efektywnej pracy w niemal każdych warunkach, wliczając w to pełny temperaturowy zakres pracy aplikacji motoryzacyjnych. Przetwornik pozwala na przechwytywanie obrazów z prędkością 30 klatek na sekundę (FPS) i zużywać ma niecałe 200 mW. Zapewniać ma też najwyższą rozdzielczość spośród urządzeń formatu ¼ cala, jak podaje producent. Komponenty te posiadają także kwalifikację AEC-Q100 klasy 2.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-2