© Evertiq
Komponenty |
Rdzenie, które poprawią wydajność silników
Nowy materiał, przystępny stop żelaza i kobaltu, mający stanowić podstawę dla nowoczesnych silników elektrycznych, poprawi wydajność silników i może zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych, bez powiększania akumulatorów.
Rdzenie walcowane, wykonane ze stopów kobaltowo-żelazowych, są popularne w aplikacjach lotniczych i sportów motorowych, gdyż pozwalają osiągać o 20%, do 30%, większą gęstość mocy, w porównaniu do tradycyjnej stali elektrycznej.
Firma Vacuumschmelze postanowiła wypełnić tą lukę, pomiędzy osiągami obu tych technologii: stali elektrycznej i materiałów o wysokiej zawartości kobaltu. Opracowali oni nowy stop: CoFe Vacoflux X1.
Nowy materiał może poprawić moment obrotowy o 12.5%, w porównaniu z materiałem NO20, bez adaptacji wirnika, jak podają twórcy. Nowy materiał wspiera również zwiększoną wydajność, zmniejszając straty w miedzi nawet o 28%.
Może to tym samym przekładać się na zwiększenie zasięgu pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi, bez konieczności zwiększania gabarytów akumulatora (a więc i jego pojemności).