reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 15 maja 2019

Rozwiązanie dla świetnej jakości obrazu, do monitorowania kabin samochodowych

OmniVision Technologies i GEO Semiconductor wspólnie opracowały rozwiązanie, łączące najnowsze komponenty obu producentów. Powstałe rozwiązanie oferować ma świetną jakość obrazu, zarówno w dzień, jak i w nocy, przy bardzo słabym świetle.

OmniVision Technologies podjęło współpracę z GEO Semiconductor, efektem czego jest gotowe motoryzacyjne rozwiązanie do monitorowania kabiny, działające w oparciu o tylko jedną kamerę. Jest to zaawansowane i kompleksowe rozwiązanie, które z wykorzystaniem tej jednej tylko kamery zapewnia wysoce wydajne przetwarzanie obrazów RGB i IR, zarówno w dzień, jak i w nocy. W rozwiązaniu tym zastosowano sensory OmniVision OV2778 (2 Mpx sensor obrazu RGB i IR) oraz układ GW5200 firmy GEO. Rezultatem tego połączenia jest wysokiej jakości obraz video dla maszynowych systemów wizyjnych i obserwacyjnych. Zastosowaniem miały by być funkcje: wykrywania obiektów i dzieci bez nadzoru, zdalnego monitoringu, nagrywania wnętrza kabin, itp. Przykładem aplikacji gdzie taki system mógłby się sprawdzić były by automatyczne taksówki czy inne pojazdy autonomiczne. Sensor OV2778 zbudowano w oparciu o uznaną technologię „OmniBSI-2 Deep Well pixel technology” 2.8 mikrona. Zapewnia liniowe wyjście 16-bitowe z pojedynczej ekspozycji, z najlepszą w swojej klasie czułością, w przypadku pracy ze słabym światłem. GW5200 to z kolei wydajny procesor obrazu ISP z zaawansowanym filtrem szumów, poprawiającym jakość obrazu w słabym świetle. Oba komponenty zużywać mają bardzo mało energii. Zużycie nie powinno przekroczyć 750 mW w typowych warunkach pracy. Wpływa to też na zmniejszenie nagrzewania się komponentów. Procesor GW5200 zapewniać ma super-szeroki zakres dynamiczny 120 dB dzięki pełnemu wsparciu funkcji HDR na wyjściu sensora OV2778. W procesorze zawarto także specjalny geometryczny ko-procesor eWARP 5-generacji, który bardzo dobrze odwraca przekształcenie wywołane przez soczewki typu rybie oko, o kącie widzenia większym niż 180 stopni. Sam sensor oferowany jest w obudowie CSP o wymiarach 6.5 na 5.7 mm (najmniejszym możliwym dla tego typu komponentów dla segmentu rynku aplikacji kabinowych). Procesor oferowany ma być w obudowie BGA o wymiarach 7 na 7 mm.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-2