reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq
Komponenty |

Sensor 24 Mpx dla smartfonów klasy „high-end”

Nowe sensory OmniVision to wyjątkowa jakość obrazu, dzięki potężnej rozdzielczości, ale też technologiom, takim jak PureCel Plus. Zastosowane tu rozwiązania pozwalają na przechwytywanie video w 24 Mpx z prędkością 30 FPS, a także 720p w 240 FPS.

Firma OmniVision Technologies wypuściła nową generację (drugą) swoich uznanych sensorów obrazu, które cechują się rozdzielczością 24 Mpx oraz formatem optycznym 1/2.83 cala. Sensory zbudowane zostały w oparciu o zaawansowaną wielowarstwową technologię PureCel Plus. Nowa rodzina sensorów oznaczona została symbolem OV24B. Stworzono je z myślą o smartfonach klasy „high-end” (tzw wyższej półki cenowej, flagowców), mając odnaleźć się w kamerach zarówno tylnych, jak i przednich. Zastosowane tu technologie i rozwiązania, w tym usprawnienia projektowe sprawiają, że komponenty te dawać mają wyjątkową jakość obrazu i wydajność. Oferowane mają być w czterech wariantach, ze względu na paletę barw na której operują: dwa wspierają 4-komórkowe rozwiązania kolorystyki Bayer, jeden wspierać ma standardowe obrazowanie Bater’a, a ostatni pracować ma w monochromatycznej palecie barw. Sensory dodatkowo wzbogacono w tryb, który pozwala na pracę w mniejszej rozdzielczości, ale za to z dużo wyższą efektywnością i sprawnością. Tryby te można szybko przełączać, co pozwolić ma na ostre łapanie szybko poruszających się obiektów, a także płynne przejście pomiędzy trybem video, oraz zdjęciowym. Komponenty są w stanie przechwytywać obrazy w pełnej rozdzielczości z prędkością 30 FPS. Video 4K2K może być przechwytywane z prędkością 60 FPS, 1080p w 120 FPS, a 720p nawet w 240 FPS. Dodatkowo, sensor OV24B2Q oferować ma wsparcie dla technologii 2x2 ML PDAF. Jest to technologia, która umożliwiać ma dużo szybsze ustawianie ostrości, w porównaniu do standardowych rozwiązań PDAF. Nawet podczas pracy w słabym oświetleniu.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama