reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq
Komponenty |

Ustandaryzowane motoryzacyjne lampy LED

Wymiana lamp w nowoczesnych systemach oświetleniowych w samochodach daleka jest od określenia jej łatwej. To się jednak ma zmienić, dzięki nowym lampom i standardom Osram i Koito.

Firmy Osram oraz Koito połączyły siły. Owocem tej współpracy jest nowa seria ustandaryzowanych sygnałowych lamp LED, czyli seria XLS („eXchangeable LED Signal lamp”), a wśród nich takie elementy jak: LY5 oraz LW5. Nowe lampy mają się odnaleźć jako elementy nowej, jednorodnej i spójnej platformy, obejmującej różne wersje tych komponentów, z przeznaczeniem do aplikacji sygnałowych w samochodach i innych pojazdach. Dzięki temu standardowi, ich ewentualna wymiana ma być nie tylko możliwa, ale też prosta i niedroga. Pierwsze lampy o których wspomnieliśmy, LY5 oraz LW5, są instalowane w nowych modelach Toyota Corolla, począwszy od połowy 2018 roku. Tego typu rozwiązanie ma wpłynąć na uproszczenie łańcucha dostaw. Mnogość obecnie stosowanych rozwiązań sprawia, że niepotrzebnie rośnie złożoność tej części branży motoryzacyjnej. Propozycja Osram i Koito ma rozwiązań ten problem. Zainteresowanie Toyoty pozwala przypuszczać, że to dobra droga. Standard oznaczony został jako „UN/ECE Standard R128”. Obecnie w ramach tej platformy oferowanych jest kilka lamp, emitujących światło: żółte i białe (o wspomnianych wyżej symbolach). Mogą odnaleźć się w takich aplikacjach jak: światła do jazdy dziennej, światła kierunków, itp. Wkrótce też pojawić się ma wariant emitujący światło czerwone, co pozwala przypuszczać, że lampy takie odnajdą się w światłach tylnych. Niedługo też pojawić się ma dodatkowy wariant światła białego, przeznaczonego do świateł przeciwmgłowych. Komponenty te oferowane są w specjalnej wytrzymałej obudowie, która zapewniać ma niezawodną i długą pracę. Dodatkowo, wewnętrzna struktura chroni przed wyładowaniami, przepięciami, itp.

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1