© Evertiq
			
		
	
	
		
			
			Komponenty | 
		
		
		
Nowe motoryzacyjne MPU z przyszłościowym przetwarzaniem
NXP wprowadza nowe, super bezpieczne procesory dla krytycznych aplikacji motoryzacyjnych. O wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności dba specjalna architektura z funkcją pozwalającą na izolowanie błędów i zagrożeń, jak również zastosowanie najnowocześniejszych Cortex-R52.
Firma NXP zaprezentowała nową rodzinę mikroprocesorów (MPU), które stanowić mają pomost ku przyszłości, jeśli chodzi o przetwarzanie z wykorzystaniem architektury scentralizowanej. Mowa tu o nowych procesorach linii S32(S). 
Stworzono je z myślą o aplikacjach motoryzacyjnych, w których duży nacisk kładzie się na bezpieczeństwo i niezawodność (jak np. systemy sterowania, hamowania, itp.). Sercem nowych mikroprocesorów ma być matryca rdzeni ARM Cortex-R52. 
Posiadają one najnowocześniejsze funkcje zabezpieczające na najwyższym poziomie, spośród wszystkich procesorów ARM. Stanowią filary czterech, w pełni niezależnych i wysoce niezawodnych ścieżek przetwarzania danych, dla wsparcia przetwarzania równoległego. Warto dodać, że rozwiązanie to jest w pełni zgodne z rygorystycznymi wymaganiami ASIL-D. 
Równie ciekawą funkcją jest ‘fail-availability’. Umożliwia sprawną, dalszą pracę procesora po wykryciu awarii, błędów czy innych nieprawidłowości, odpowiednio izolując zagrożenie i problem, wznawiając jego dalsze działanie. To niezwykle ważna funkcja, która wymagana będzie w przyszłych aplikacjach motoryzacyjnych, zwłaszcza tych związanych z naszym bezpieczeństwem. 
Ponadto, dzięki współpracy z OpenSynergy, w układach z nowej linii udało się zaimplementować specjalne moduły nadzorcy (hypervisior), które rozwijają zaawansowane funkcje sprzętowe Cortex-R52. Pozwala to na integrację kilku systemów RTOS, przy spełnieniu zgodności z ISO 26262 ASIl D. 
Nowe układy są tak zaprojektowane, by móc w pełni wspierać Autosar 4.0, podobnie jak inne systemy RTOS. Pierwsze układy z nowej linii S32S mają pojawić się pod koniec obecnego roku, w czwartym kwartale 2018.
		
		
		
		
			
		
		
		
			
			
		
		
	





