reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© grzegorz wolczyk dreamstime.com
Technologie |

Nowa platforma Qualcomm Snapdragon XR1: rozszerzona rzeczywistość XR dla wszystkich

W ostatnich latach wiele układów firmy Qualcomm Technologies znalazło zastosowanie w urządzeniach przeznaczonych dla rozszerzonej (AV) i wirtualnej (VR) rzeczywistości. Jednak, do tej pory, żaden z tych układów nie był w pełni poświęcony technologii eXtended Reality (XR). To ma się zmienić wraz z wprowadzeniem XR1 – pierwszego układu Qualcomm stworzonego specjalnie dla urządzeń AR i VR.

Projektujesz elektronikę? Zarezerwuj 4 października 2018 roku na największą w Polsce konferencję dedykowaną projektantom, Evertiq Expo Kraków 2018. Przeszło 60 producentów i dystrybutorów komponentów do Twojej dyspozycji, ciekawe wykłady i świetna, twórcza atmosfera. Jesteś zaproszony, wstęp wolny: kliknij po szczegóły. © Evertiq
XR1 to platforma następnej generacji, oferująca użytkownikom XR wysokiej jakości doświadczenia, a jednocześnie umożliwiająca producentom OEM rozwijanie własnych urządzeń. Została zoptymalizowana pod kątem wykorzystania sztucznej inteligencji (AI), oferując w ten sposób lepszą interaktywność, mniejsze zużycie energii i poprawę w odprowadzaniu ciepła. Użyty silnik Qualcomm AI Engine zapewnia użytkownikom możliwość bardzo szybkiego przetwarzania dużej ilości danych. Dzięki temu możliwe stanie się uruchamianie wydajnych i energooszczędnych algorytmów wyświetlania i przetwarzania grafiki oraz wideo wysokiej rozdzielczości opartych na uczeniu maszynowym, które mogą pomóc w wielu przypadkach użycia AR, takich jak lepsze przewidywanie pozycji, klasyfikacja obiektów, itp. Architektura XR1 integruje w sobie opartą na ARM wielordzeniową jednostkę CPU, procesor wektorowy, procesor graficzny (GPU) i silnik Qualcomm AI Engine. Inne kluczowe funkcje obejmują zaawansowaną warstwę oprogramowania XR, uczenie maszynowe, zestaw SDK (Snapdragon XR Software Development Kit) oraz technologie zapewnienia łączności i bezpieczeństwa. Dzięki obsłudze technologii Ultra HD o rozdzielczości 4K i prędkości do 60 klatek na sekundę, platforma XR1 pozwoli na wykorzystanie gogli HMD o wysokiej jakości wyświetlania. To wszystko umożliwi użytkownikom jeszcze głębsze doznania wizualne w swoich ulubionych filmach, programach telewizyjnych i sportowych, czy w szeroko rozumianej rozrywce. Nowe dedykowane algorytmy sprzętowe i programowe w ramach procesora Spectra ISP (Image Signal Processor) zmniejszają dodatkowo niepożądane szumy wideo, znacznie poprawiając ostateczny obraz. Zintegrowany procesor obrazu pozwala na obsługę dwóch wyświetlaczy, nakładek 3D i wiodących interfejsów programowania aplikacji (API), w tym OpenGL, OpenCL i Vulkan. Platforma oferuje również zaawansowane funkcje przetwarzania obrazu, które są podstawą technologii VIO (Visual Inertial Odometry), tak aby użytkownicy korzystający z AR mogli poruszać się w wirtualnym świecie lub wchodzić w interakcję z wirtualnymi obiektami. Platforma XR1 korzysta z pakietu Qualcomm Technologies 3D Audio Suite, Qualcomm Aqstic Audio Technologies i Qualcomm aptX Audio, gwarantując wysoką jakość dźwięku, ciągły nasłuch poprzez zastosowanie technologii “always-on, always-listening” oraz odtwarzanie Bluetooth. Zastosowany system HRTF (Head-Related Transfer Functions) dzięki specjalnej obróbce dźwięku zapewnia bardziej realistyczne wrażenia słuchowe, które sprawiają, że dźwięk wydaje się dochodzić z określonego miejsca w przestrzeni. Nowy układ wspiera interakcje o trzech lub sześciu stopniach swobody (3DoF, 6DoF) dając możliwość śledzenia ruchu głowy i kontrolerów XR. Platforma XR1 otwiera zupełnie nowy, rozszerzony „plac zabaw” dla użytkowników, pozwalając im jak nigdy wcześniej, nie tylko swobodnie poruszać się w wirtualnym świecie, ale także współdziałać i grać w nim. Według Qualcomm dla zaawansowanych aplikacji AR i VR, nadal lepszym wyborem jest obecny - flagowy procesor Snapdragon 845. XR1 został zbudowany z myślą o prostszych urządzeniach, przewidzianych na rynek konsumencki. Firma Qualcomm Technologies ogłosiła, że producenci urządzeń OEM, w tym Meta, VIVE, Vuzix i Picoare pracują już nad wdrożeniem platformy XR1. Wraz z rozwojem technologii i rosnącym popytem konsumentów, urządzenia XR znajdują coraz szersze zastosowanie w życiu codziennym. Poprzez integrację wysokiej rozdzielczości efektów wizualnych, wysokiej jakości dźwięku i bogatych w interakcję doświadczeń, XR1 w niedługim czasie pomoże stworzyć nową erę wysokiej jakości urządzeń XR dla wszystkich.

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama