reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Technologie | 30 pa藕dziernika 2017

Standard dla interfejsów motoryzacyjnych ju偶 nied艂ugo

Systemy motoryzacyjne obecnie nie posiadaj膮 swojego, dedykowanego standardu dla interfejs贸w komunikacyjnych. Grupa MIPI pragnie to zmieni膰.
Grupa MIPI Alliance (mi臋dzynarodowa organizacja opracowuj膮ca specyfikacj臋 dla nowych interfejs贸w i standard贸w, g艂贸wnie na rynku urz膮dze艅 mobilnych) zainicjowa艂a powstanie nowej grupy: Automotive Birds of a Feather (BoF). Ma to by膰 grupa skupiaj膮ca si臋 na standardach stosowanych w motoryzacyjnych systemach komunikacyjnych i interfejsach tam stosowanych. W sk艂ad grupy BoF mog膮 wej艣膰 zar贸wno dotychczasowi cz艂onkowie MIPI Alliance, jak r贸wnie偶 firmy niezrzeszone do tej pory, prezentuj膮ce ekosystem motoryzacyjny. Nowoczesne pojazdy to obecnie poligon dla innowacji. Wielu producent贸w pragnie skorzysta膰 z oferty MIPI Alliance i nowo tworzonych specyfikacji, opracowuj膮c nowe rozwi膮zania, kt贸re s艂u偶膮 zapewnieniu bezpiecze艅stwa pasa偶erom (pasywnie i aktywnie), lub te偶 takie, kt贸re maj膮 wspomaga膰 kierowc臋 (ADAS). Kolejna kategori膮 s膮 tak偶e rozwi膮zania system贸w informacyjno-rozrywkowych. Ju偶 teraz ch臋tnie stosuje si臋 interfejsy zgodne ze specyfikacjami MIPI, jak np.:
  • Camera Serial Interface 2 (MIPI CSI-2SM),
  • Display Serial Interface (MIPI DSI-SM),
  • Display Serial Interface 2 (MIPI DSI-2SM) (wszystkie trzy, stanowi膮 wa偶ny element przy tworzeniu rozwi膮za艅 艂膮cz膮cych w sobie takie elementy jak: kamery, sensory biometryczne, wy艣wietlacze, sensory ruchu, mikrofony, itd.)
  • MIPI I3C, (wspomagaj膮ce tworzenie rozwi膮za艅 o ma艂ej z艂o偶ono艣ci i du偶ych mo偶liwo艣ciach komunikacyjnych).
Tw贸rcy rozwi膮za艅 motoryzacyjnych korzystaj膮 z interfejs贸w MIPI tak偶e w bardziej wymagaj膮cych, krytycznych (chocia偶by z punktu widzenia bezpiecze艅stwa) aplikacjach, np. w systemach unikania kolizji lub 艂agodzenia ich skutk贸w. Wynika to mi臋dzy innymi z tego wzgl臋du, 偶e interfejsy te s膮 odporne na r贸偶ne zak艂贸cenia (EMI). Interfejsy takie maj膮 wkr贸tce ewoluowa膰, by stworzy膰 standard, dostosowany do potrzeb motoryzacyjnych system贸w komunikacyjnych, skupiaj膮c si臋 przede wszystkim na bezpiecze艅stwie i niezawodno艣ci tych interfejs贸w. Koniecznym stanie si臋 te偶 uwzgl臋dnienie rodz膮cego si臋 trendu samochod贸w po艂膮czonych, komunikuj膮cych si臋 mi臋dzy sob膮 i/lub z otoczeniem (V2X). Jak m贸wi Uwe Beutnagel-Buchner, wice MIPI Alliance Automotive Subgroup oraz Automotive BoF, opracowane maj膮 zosta膰 standardy komunikacji, kt贸re pozwol膮 stworzy膰 sieci, 艂膮cz膮ce ze sob膮 w spos贸b bezpieczny i niezawodny r贸偶ne sensory, jednostki kontroli elektronicznej, wy艣wietlacze i r贸偶nego rodzaju elementy wykonawcze. Pozwoli to stworzy膰 sp贸jn膮 i efektywnie pracuj膮c膮 ca艂o艣膰. Przyk艂adowo, obecnie producenci rozwi膮za艅 motoryzacyjnych ch臋tnie adoptuj膮 MIPI CSI w przypadku aplikacji wykorzystuj膮cych kamery oraz pracy na kr贸tkich odcinkach (< 0.3 m). Grupa BoF ma rozwin膮膰 ten standard, jak r贸wnie偶 standard MIPI DSI, kt贸ry zapewni wysok膮 przepustowo艣膰 wspieraj膮c nowe kamery przekazuj膮ce obraz o wysokich rozdzielczo艣ciach na odleg艂o艣膰 nawet do 15 metr贸w. Jednocze艣nie, interfejs ten ma obs艂ugiwa膰 r贸偶ne sensory, w tym systemy radarowe, stanowi膮ce element nowoczesnych system贸w asysty kierowcy. Obecnie do grupy Automotive BoF zaliczaj膮 si臋 takie firmy jak:
  • Analog Devices, Inc.;
  • Analogix Semiconductor, Inc.;
  • BitSim AB;
  • BMW Group;
  • Cadence Design Systems, Inc.;
  • Continental Corporation;
  • Etron Technology, Inc.;
  • Ford Motor Company;
  • Genesys Logic, Inc.;
  • Hardent Inc.;
  • Lontium Semiconductor Corporation;
  • Microchip Technology Inc.;
  • Mixel, Inc.;
  • Mobileye, an Intel Company;
  • NVIDIA;
  • NXP Semiconductors;
  • ON Semiconductor;
  • Parade Technologies Ltd.;
  • Qualcomm Incorporated;
  • Robert Bosch GmbH;
  • Sony Corporation; STMicroelectronics;
  • Synopsys, Inc.;
  • TE Connectivity Ltd.;
  • Tektronix Inc.;
  • Teledyne LeCroy;
  • Texas Instruments Incorporated;
  • Toshiba Corporation;
  • Western Digital;
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 21 2019 14:28 V12.2.5-1