reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Delphi
Technologie |

Innowacyjny wyświetlacz dla motoryzacji od Delphi

Technologia Multi-Layer Display opracowana przez Delphi to innowacyjny wyświetlacz 3D tablicy rozdzielczej, ale bez tradycyjnych pułapek obrazu 3D

Doświadczenie trójwymiarowych efektów wizualnych (3D) dla niektórych jest porywającym doznaniem, zaś dla innych jest bolesne, dezorientujące i wywołujące bóle głowy. Co jednak, gdyby dało się stworzyć samochodowy wyświetlacz z dynamicznym obrazem w jakości HD, bez wad istniejących rozwiązań 3D? Firma Delphi tego dokonała tworząc zestaw wskaźników – wyświetlacz 3D MLD – z ostrym i dynamicznym obrazem odbiegający od wszystkiego, co dostępne na rynku. Udostępnia on zarówno kierowcy, jak i pasażerowi prawdziwy efekt 3D bez konieczności stosowania specjalnych okularów czy wywoływania bólu głowy i innych negatywnych skutków ubocznych. © Delphi Koncepcja łączy oprogramowanie, technologie optyczne i obrazowania wykorzystujące dwa panele LCD, ustawione warstwowo jeden przed drugim z odstępem głębi pomiędzy nimi. Pojedyncze źródło światła podświetla obydwa panele wyświetlacza, pozwalając na to żeby światło przechodziło od tylnego wyświetlacza do przodu. W rezultacie, przednia warstwa wygląda na przeźroczystą lub półprzeźroczystą. Wrażenie wizualne jest oszałamiające bez przemęczenia wzroku, bólu głowy, zakłóceń, obniżenia ostrości obrazu czy naruszenia innych czułych punktów typowych przy oglądaniu obrazów 3D. Poza wywołaniem zachwytu wyświetlacz MLD posiada zalety związane z bezpieczeństwem. Dzięki wykorzystaniu większej głębi obrazu MLD, kierowca może szybciej otrzymać informacje o istotnych alarmach w peryferyjnym polu widzenia, a skomplikowane komunikaty (np. mapa nawigacyjna) będą łatwiejsze do zrozumienia. Dodatkowo, w kontekście wyraźnie odseparowanych warstw, kierowca może odnaleźć najważniejsze w danym momencie informacje szybko, nadal zachowując dostęp do pozostałych, ważnych informacji na pierwszym planie. Właściwości te oznaczają ze MLD może zarówno obniżyć ilość czasu w którym kierowca odrywa wzrok od sytuacji na drodze podczas gdy stara się odczytać i zrozumieć informacje wizualne, jak i poprawić czas reakcji na ostrzeżenia - wszystko to przy obniżeniu ogólnego rozproszenia uwagi kierowcy.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama