reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 04 stycznia 2017

MCU zoptymalizowane do pracy w motoryzacyjnych systemach bezpiecze艅stwa

Nowe MCU od Renesas zaprojektowano z my艣l膮 o pracy w wa偶nych, krytycznych aplikacjach, zwi膮zanych z bezpiecze艅stwem kieruj膮cego i pasa偶er贸w. Wykorzystuj膮 nowoczesne rozwi膮zania i mechanizmy, dbaj膮ce o ich niezawodno艣膰.
Firma Renesas przedstawi艂a nowe mikrokontrolery, okre艣lane mianem uk艂ad贸w bezpiecze艅stwa. Zaprojektowane zosta艂y z my艣l膮 o pracy w wymagaj膮cych aplikacjach zwi膮zanych z bezpiecze艅stwem kierowcy i pasa偶era w samochodach, a tak偶e jako elementy systemu jazdy autonomicznej samochodu.

Cztery mikrokontrolery maj膮 stanowi膰 grup臋 RH850/P1L-C. Spe艂nia膰 maj膮 rygorystyczne wymagania stawiane komponentom, kt贸re mia艂yby wchodzi膰 w sk艂ad takich system贸w jak ADAS. Komponenty tej grupy maj膮 wywodzi膰 si臋 z platformy RH850/P1x-C.

Mo偶na wi臋c w nich znale藕膰 wiele mechanizm贸w (np. dbaj膮cych o to, by nie rdze艅 uk艂adu nie zawiesi艂 si臋) i rozwi膮za艅, znanych z komponent贸w tej platformy. Dzi臋ki temu znale藕膰 tu b臋dzie mo偶na wsparcie dla ASIL-D, a tak偶e zgodno艣膰 z wymaganiami ISO 26262 (motoryzacyjny standard bezpiecze艅stwa) i kilkoma innymi.

W strukturze tych komponent贸w znajdziemy ponadto sprz臋towe modu艂y bezpiecze艅stwa, takie jak ICU-R (firmy Renesas), wspieraj膮cy SHE (鈥濻ecure Hardware Extensions”) oraz EVITA-Light (鈥濫-safety Vehicle Intrusion Protected Applications”). Podobnie te偶 jak poprzednicy, nowe MCU maj膮 posiada膰 obs艂ug臋 interfejsu CAN-FD.

Uk艂ady zbudowano w oparciu o technologi臋 40 nm, co zapewnia膰 ma niski pob贸r energii i wysok膮 偶ywotno艣膰, jak podaje producent. Dost臋pne maj膮 by膰 w obudowach LQFP, pracuj膮c z cz臋stotliwo艣ci膮 taktowania do 120 MHz. Przy takim taktowaniu i zasileniu napi臋ciem 5 V, pob贸r pr膮du wynosi膰 ma oko艂o 50 mA. Nie wymaga si臋 wi臋c tutaj stosowania dodatkowych du偶ych radiator贸w.
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 05 2018 15:01 V11.10.4-1