reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 04 stycznia 2017

MCU zoptymalizowane do pracy w motoryzacyjnych systemach bezpieczeństwa

Nowe MCU od Renesas zaprojektowano z myślą o pracy w ważnych, krytycznych aplikacjach, związanych z bezpieczeństwem kierującego i pasażerów. Wykorzystują nowoczesne rozwiązania i mechanizmy, dbające o ich niezawodność.

Firma Renesas przedstawiła nowe mikrokontrolery, określane mianem układów bezpieczeństwa. Zaprojektowane zostały z myślą o pracy w wymagających aplikacjach związanych z bezpieczeństwem kierowcy i pasażera w samochodach, a także jako elementy systemu jazdy autonomicznej samochodu. Cztery mikrokontrolery mają stanowić grupę RH850/P1L-C. Spełniać mają rygorystyczne wymagania stawiane komponentom, które miałyby wchodzić w skład takich systemów jak ADAS. Komponenty tej grupy mają wywodzić się z platformy RH850/P1x-C. Można więc w nich znaleźć wiele mechanizmów (np. dbających o to, by nie rdzeń układu nie zawiesił się) i rozwiązań, znanych z komponentów tej platformy. Dzięki temu znaleźć tu będzie można wsparcie dla ASIL-D, a także zgodność z wymaganiami ISO 26262 (motoryzacyjny standard bezpieczeństwa) i kilkoma innymi. W strukturze tych komponentów znajdziemy ponadto sprzętowe moduły bezpieczeństwa, takie jak ICU-R (firmy Renesas), wspierający SHE („Secure Hardware Extensions”) oraz EVITA-Light („E-safety Vehicle Intrusion Protected Applications”). Podobnie też jak poprzednicy, nowe MCU mają posiadać obsługę interfejsu CAN-FD. Układy zbudowano w oparciu o technologię 40 nm, co zapewniać ma niski pobór energii i wysoką żywotność, jak podaje producent. Dostępne mają być w obudowach LQFP, pracując z częstotliwością taktowania do 120 MHz. Przy takim taktowaniu i zasileniu napięciem 5 V, pobór prądu wynosić ma około 50 mA. Nie wymaga się więc tutaj stosowania dodatkowych dużych radiatorów.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-1