reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Uber
Technologie |

Uber znajduje nowe zastosowanie dla beaconów

Miliony kursów codziennie w ponad 450 miastach całego świata - takimi liczbami chwali się Uber w swojej notce prasowej. Przy takich statystykach czas wykonywania poszczególnych zadań odgrywa coraz większą rolę.

Bez wątpienia istotnym elementem każdego przejazdu jest oczekiwanie na kierowcę, wybór odpowiedniego miejsca do zaparkowania oraz rozpoznanie właściwego pojazdu przez pasażera. Aby ułatwić kierowcom wybranie dogodnego miejsca na zatrzymanie się, nowa aplikacja dla kierowców oferuje funkcję sugerowania najlepszych punktów w okolicy. Natomiast dla ułatwienia pasażerom rozpoznania właściwego pojazdu amerykańskie przedsiębiorstwo postanowiło wykorzystać beacony.
Uber Beacon to urządzenie w postaci przyssawki, którą kierowcy umieszczają na przedniej szybie samochodu. Wykorzystuje ono parowanie kolorów - pasażer w aplikacji oznacza kierowcę kolorem, a beacon w momencie odbioru zaczyna się świecić wybraną przez niego barwą. Kształt beacona oczywiście nawiązuje do kształtu ikony aplikacji. Beacon łączy się z telefonem kierowcy poprzez bluetooth, natomiast źródłem jego zasilania jest bateria, która wytrzymywać ma do kilku dni na jednym ładowaniu. Prototypy urządzenia zostały przetestowane w zeszłym roku w Seattle, gdzie odnotowano spadek zapotrzebowania na dodatkową komunikację pomiędzy pasażerami, a kierowcami oraz liczby anulowanych przejazdów. Pierwsze miasta, w których kierowcy otrzymają Uber Beacon to Miami, Denver, Nashville, a także Newcastle. W tychże miastach beacony mają zagościć na szybach kierowców jeszcze przed końcem grudnia, celem przygotowania ich na jedno z największych wyzwań, jakim jest jazda w Sylwestrową noc. Dystrybucja urządzeń do reszty miast planowana jest na rok 2017.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama