reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq
Komponenty |

Mały, lecz mocny scalak GPU dla małych aplikacji przenośnych

Niewielki układ GPU dostarczyć ma wysokiej jakości grafikę 3D, dzięki swojej dużej wydajności osiągniętej przez zoptymalizowane architektury i inne technologie. Wspiera OpenGL ES 3.0 i wyświetlacze HD (do 60 FPS).

Na rynku pojawił się nowy układ G6020 od Imagination Technology. Jest to 4-rdzeniowy układ GPU, należący do rodziny PowerVR Series6XE. Wyposażony został w cztery rdzenie ALU („arithmetic login unit”), a całość wykonana została w technologii 28 nm. Częstotliwość taktowania wynosić ma nawet 400 MHz. Układ stworzono z myślą o niewielkich urządzeniach przenośnych, noszonych, w których projektanci chcieli by umieścić lepszą grafikę w wyświetlaczach, tworząc bardziej zróżnicowany i ciekawy interfejs użytkownika. Przydać się do tego może wbudowany silnik - shader (USC), zaprojektowany z myślą właśnie o interfejsach użytkownika. Znajdziemy tu wsparcie dla bibliotek OpenGL ES 3.0 i wyświetlaczy HD (720p), które mogą być odświeżane z prędkością 60 fps. Wysoką efektywność zapewniać ma architektura TBDR, a jednocześnie zużywać bardzo mało energii, w przeliczeniu na ilość generowanych klatek. Technologia kompresji PVRTC32 pozwala znacząco zwiększyć przepustowość, poprawiając wydajność i jakość grafiki, jak również przyczyniać się ma do mniejszego zużycia pamięci. Układ wspiera takie systemy jak: Android, Android Wear, Linux, jak i inne RTOS, itp. Wraz z układem dostarczane jest kompletne SDK (PowerVR Graphic SDK) przez Imagination, jako narzędzie wieloplatformowe wspomagające tworzenie aplikacji z grafiką 3D. Komponenty zamknięto w obudowie o powierzchni 2.2 mm2.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama