reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 23 października 2014

MCU z wbudowanym silnikiem grafiki 3D

Nowe mikrokontrolery dadzą lepsze wrażenia graficzne w aplikacjach wyświetlających dane w samochodach. Prostsza konstrukcja, to nie tylko mniejszy koszt, ale także większa niezawodność. Jednak możliwości jest więcej, niż tylko dodatkowe funkcje graficzne.

Firma Spansion rozszerzyła swoją ofertę mikrokontrolerów Traveo, przeznaczonych głównie do zastosowania w systemach motoryzacyjnych, jak wskaźniki czy wyświetlacze informacyjne. Nowe MCU wyposażono nie tylko w rdzenie Cortex-R5, ale także w silniki grafiki 2D i 3D. Nowoczesne wskaźniki (cyfrowe) i wyświetlacze informacyjne dają spore wymagania dla elektroniki, zwłaszcza jeśli chodzi o moc obliczeniową i przepustowość pamięci. Wyświetlacze stają się coraz wyraźniejsze, posiadają coraz więcej pikseli, lecz to musi iść kosztem czegoś. Większość elementów takich wyświetlaczy nie jest renderowana w czasie rzeczywistym. Zamiast tego kopiuje się z pamięci podręcznej gotowe, wcześniej przygotowane obrazy, przynajmniej w pewnej części. Jest to potem kopiowane do pamięci wyświetlacza z prędkością coraz częściej wynoszącą nawet 30 FPS. Wymaga to coraz większej przepustowości. Tym wymaganiom sprostać mają nowi przedstawiciele rodziny Traveo. Nowe silniki graficzne mają sobie poradzić jeszcze lepiej z renderowaniem obiektów w czasie rzeczywistym. W przypadku grafiki 3D, taki układ mógłby w przystępniejszy sposób przedstawiać np. otwarte/niedomknięte drzwi, czy też niskie ciśnienie w kołach, na trójwymiarowym modelu pojazdu. Tym samym, mikrokontrolery te są pierwszymi, w których Cortex-R5 ma mieć tak bogate możliwości operowania obrazem, jak podaje producent. Zyskujemy nie tylko łatwość budowy aplikacji, ale też oszczędności związane z gospodarką pamięci oraz większe bezpieczeństwo, jak czytamy w notce producenta. Nie ma także konieczności wykorzystywania dodatkowych kości RAM pod grafikę. Zmniejszy to BOM aplikacji i zwiększy niezawodność, dając taki sam, lub większy komfort użytkownikom samochodów (i nie tylko). W ofercie znajdą się układy podzielone na dwie serie: S6J324C (2D) i S6J326C (2D+3D). Warianty te mogą być, co ciekawe, wymienne. Łatwo więc będzie można zwiększyć możliwości aplikacji poprzez wymianę MCU i oczywiście także oprogramowania. Możliwości układów mają być spore. Znajdziemy tu wsparcie dla wielu standardowych protokołów, a także CAN-FD i Ethernet AVB, jak również LVDS PHY i RSDS. Znalazł się tu również 16-bitowy przetwornik DAC dla lepszego odwzorowania dźwięków.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 17 2019 21:26 V13.3.21-2