reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 11 lipca 2014

Mikrokontrolery z obsługą CAN FD

Interfejs CAN ma być już na skraju swoich możliwości. Od 2012 jest jednak CAN FD, lecz nadal mało popularny. Czy nowe MCU to zmienią? Szczególnie, że mogą przyczynić się do znacznej poprawy bezpieczeństwa sieci wewnętrznej auta.

CAN to dość stary już interfejs, ale nadal popularny w motoryzacji. Powoli jednak do samochodów wkracza CAN FD (FD oznaczać ma „Flexible Data Rate” - elastyczna prędkość przesyłu danych). Nowe mikrokontrolery z serii S6J3100 z rodziny Traveo to nowe produkty od Spansion, które zapewniać mają wsparcie dla najnowszych standardów CAN, w tym FD. Mowa tu o przesyle danych z prędkością 5 Mbps, podczas gdy konwencjonalny interfejs CAN potrafi przesyłać dane z maksymalną prędkością 1 Mbps. Same mikrokontrolery oparte zostały na rdzeniach ARM Cortex-R5. Całość zaprojektowano głównie z myślą o zastosowaniu w motoryzacji. Mowa tu o samochodach konwencjonalnych, jak i hybrydowych czy też elektrycznych. Układ wykonano w technologii 55 nm. Znajdziemy tu również 4 MB pamięci wewnętrznej. Układ ten wyposażono ponadto dodatkowo w funkcje zabezpieczające, które mają uchronić system przed modyfikacjami w dane pojazdu, skutecznie utrudniając kradzież auta poprzez uniemożliwienie dostania się do sieci wewnętrznej samochodu.
Załaduj więcej newsów
September 16 2019 17:51 V14.3.11-2